تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:
تشدید گرد و غبار در خوزستان با افزایش سرعت باد
در صورت تشدید سرعت باد، احتمال شدت گرفتن غلظت گرد و خاک و تداوم کاهش دید افقی وجود دارد
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک از صبح امروز در خوزستان گفت: در صورت تشدید سرعت باد، احتمال شدت گرفتن غلظت گرد و خاک و تداوم کاهش دید افقی وجود دارد.

کوروش بهادری با اشاره به فعال شدن برخی کانون‌های داخلی گرد و خاک در صبح امروز اظهار کرد: در حال حاضر سرعت باد 20 تا 25 کیلومتر در ساعت و جهت باد نیز جنوب شرقی است و اکنون پدیده گرد و غبار مناطق جنوبی و مرکزی و غربی استان را درگیر کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون دید افقی در بستان 2 کیلومتر و سرعت باد بیش از 30 کیلومتر در ساعت است و ممکن است این وضعیت را در ماهشهر هم داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز عنوان کرد: اکنون دید افقی در اهواز به علت مشکل گرد و غبار به 4 کیلومتر رسیده است و در ساعات آینده در صورت تشدید سرعت باد، احتمال تشدید پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد و ممکن است در اهواز و مناطق مرکزی خوزستان در ساعت آینده دید به 2 کیلومتر هم برسد.

بهادری با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت سرعت باد طبیعی است، گفت: در صورت تشدید و افزایش سرعت باد به 60 کیلومتر، احتمال بدتر شدن وضعیت کیفی هوا وجود دارد. اکنون در حال پایش شرایط جوی هستیم و در صورت نامطلوب شدن شرایط، تصمیم‌های متقضی اتخاذ خواهد شد.

وی از روند کاهش دما در امروز خبر داد و افزود: امروز دمای هوای خوزستان به طور میانگین 2 درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد روز یکشنبه بارش‌های رگباری و پراکنده‌ای را در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم داشت و حجم بارش‌ها در این مدت ممکن است به 4 تا 5 میلیمتر نیز برسد.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با 41 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 18 تا 40 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار