تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر ارتباطات: تلگرام صوتی با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرد: این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد.
  محمود واعظی در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی گفت: نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح می‌کنند، مشکلی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مردم در سراسر کشور اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند.

واعظی ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورند که مورد استفاده مردم قرار بگیرد، کار مناسبی است چراکه با این عمل اطلاعات مردم به در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: برای دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و روی همه این شبکه‌ها نظارت می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی اطلاعات مردم در داخل کشور نگه‌داری می‌شود و تلاش دولت نیز بر حفظ حریم مردم است.

واعظی افزود: استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی نسبت به شبکه‌های اجتماعی داخلی دو برابر مصرف اینترنت  دارد.

وی در خصوص اینکه صداوسیمای ملی تعرفه تبلیغات را برای استان‌هایی مانند خراسان‌جنوبی کاهش دهد، گفت: برای استان‌های تازه تاسیس هرچه بیشتر معرفی شوند اشتغال و کسب‌وکار بیشتری در این استان‌ها رونق می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم که صداوسیما تعرفه خود را برای استان‌های تازه تاسیس کاهش دهد اما فضای مجازی فرصت خوبی می‌تواند برای اشتغال‌زایی و معرفی استان باشد.

واعظی با اشاره به اجرای طرح تکاپو تصریح کرد: این طرح با شرکت‌های تهران و استان‌ها، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی دنبال می‌کنیم تا هرچه زودتر اسناد آن فراهم شود.

وی افزود: گردشگری یکی از کارهایی است که طرح تکاپو باید انجام شود و در خراسان‌جنوبی نیز گردشگری بسیار مهم است که می‌تواند اقتصاد استان را نجات دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارکرد: خراسان‌جنوبی توانایی اینکه کسب و کارهای الکترونیکی را انجام دهد دارد.

واعظی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توانمندسازی، تصریح کرد: در این مرکز فارق‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند مهارت‌های لازم را فراگیرند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار