تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۰۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروی هوایی انگلیس در سال 2017 تقریبا هر روز عراق و سوریه را بمباران کرده است
پایگاه خبری العربی گزارش داد که نیروی هوایی انگلیس در سال 2017 تقریبا هر روز در قالب ائتلاف ضد داعش عراق و سوریه را بمباران کرده است.

  پایگاه خبری العربی گزارش داد که نیروی هوایی انگلیس 69 روز از 99 روز گذشته از سال 2017 را در عراق و سوریه عملیات انجام داده و مواضع داعش را بمباران کرده است.

براساس این گزارش، پارلمان انلیس در سپتامبر 2014 مجوز حملات هوایی ارتش این کشور علیه مواضع داعش در عراق را صادر کرده بود، درست یکسال بعد از صدور همین مجوز در سوریه. 

وزارت دفاع انگلیس به صورت هفتگی عملیاتهای نظامی ارتش را اعلام می‌کند اما به صورت دقیق هیچ آماری ارائه نمی‌کند. 

براساس گزارش بی بی سی، نیروی هوایی بریتانیا در سال 2017 216 بمب و موشک پرتاب کرده است اگر چه تخمین زده می‌شود تعداد آن بیشتر از این باشد.

این گزارش افزود: انگلیس در سال 2016، 1200 حمله هوایی در عراق و سوریه در قالب عملیاتهای ائتلاف ضد داعش انجام داده است که بیشتر از هرکشور دیگری به غیر از آمریکا است. در سال 2016 انگلیس 12192 بمب در سوریه و 12095 بمب در خاک عراق انداخته است. 

عملیاتهای هوایی انگلیس در عراق بیشتر در موصل متمرکز بوده و در سوریه بر حمایت از نیروهای موسوم به ارتش آزاد صورت گرفته است.

طی سالهای گذشته عملیاتهای اشتباهی ائتلاف ضد داعش باعث کشته شدن صدها غیرنظامی، زن و کودک در عراق و سوریه شده است.

سازمان عفو بین الملل اخیرا گزارش داد که در حملات ائتلاف ضد داعش حدود 300 غیرنظامی کشته شده اند آما آمار واقعی ممکن است به هزار غیرنظامی نیز برسد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار