تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروهای نظامی روسیه به مرز کره شمالی اعزام شدند
یک رسانه انگلیسی مدعی شد که روسیه هم مانند چین از بیم قریب الوقوع بودن جنگ در شبه جزیره کره، نیروهای نظامی و تجهیزات موشکی خود را به مجاورت مرز کره شمالی اعزام کرده است.
 روزنامه «اکسپرس» انگلستان با استناد به برخی تصاویر ویدئویی مدعی شد که روسیه در حال انتقال بخش عظیمی از تجهیزات نظامی خود به شهر بندری «ولادی وستوک» در فاصله ۸ مایل (حدود ۱۳ کیلومتر) از مرز با کره شمالی است.

این خبر که از سوی منابع روسی تایید نشده است، خطر قریب الوقوع بودن جنگ در شبه جزیره کره همزمان با تشدید تنش های واشنگتن- پیونگ یانگ را گوشزد می کند.

به ادعای اکسپرس، کاروانی متشکل از ۸ فروند موشک سطح به هوا به ولادی وستوک اعزام و پدافند هوایی اس ۴۰۰ نیز در منطقه مستقر شده است.

گفتنی است ولادی وستوک قرارگاه بندری ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه است و شایعه انتقال نیرو و تجهیزات به این مکان، بیم وقوع جنگی که بی شک پای چین و روسیه را نیز به عنوان دو قدرت منطقه ای و بین المللی به عرصه تخاصم آمریکا و کره شمالی باز می کند؛ افزایش می دهد.

ثبات کره شمالی برای حفظ امنیت ملی چین و روسیه ضروری است. این در حالی است که نیروهای مسلح چین هم دستورات مستقیمی دریافت کرده اند تا در ۵ منطقه نظامی در وضعیت آماده باش کامل قرار بگیرند.

فرمان آماده باش به نظامیان چین پس از آن صادر می شود که واشنگتن از احتمال حمله نظامی به پیونگ یانگ خبر داد و کره شمالی نیز تهدید کرد که حمله احتمالی آمریکا را با حمله اتمی پاسخ می دهد.

در همین رابطه به یگان های توپخانه در چند منطقه از چین دستور داده شد تا در نوار مرزی با کره شمالی در وضعیت آماده باش کامل باشند ضمن اینکه به حدود ۲۵ هزار نظامی ارتش نیز فرمان داده شد تا به سمت یک پایگاه نظامی در نزدیک مرز کره شمالی حرکت کنند.

همزمان ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» نیز عازم غرب اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره است- اقدامی که در کنار تهدیدهای پیونگ یانگ به انتقام جویی، هشدار چین به احتمال وقوع درگیری و توصیه روسیه به ضرورت حفظ خویشتنداری، دامنه جنگ آمریکا-کره شمالی را از شایعه تا امکان بسط می دهد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار