تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزاران پرواز اطرافمان رارصد می کنیم/ رزمایش از نان شب واجب تر است
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: روزانه هزاران پرواز در اطراف ما در حال انجام است، تمامی این تحرکات و پروازها در حال رصد شدن است.


احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش
امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک با تبریک روز ارتش اظهارداشت: شهید صیاد شیرازی دارای روح بزرگی بود و جسم خود را به زحمت انداخت تا به شایستگی به وظیفه ای که نظام بر دوشش گذاشته بود عمل کند.

وی افزود: هدف شهید صیاد شیرازی، انجام کار در جهت خدمت بود. ویژگی بارز ایشان ولایتمداریش بود. تربیت یافتگان شهید صیاد شیرازی در مجموعه ارتش وجود دارند.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نبوغ نظامی شهید صیاد شیرازی باعث جذب جوانان شد، گفت: ایشان با مدیریت جهادی کار را پیش می برد.

پوردستان در خصوص وضعیت فعلی ارتش گفت: یکی از کارهایی که در حال حاضر انجام می دهیم رصد مداوم حرکت هاست به طوریکه روزانه هزاران پرواز در اطراف ما در حال انجام است، تمامی این تحرکات و پروازها در حال رصد شدن است.

وی افزود: تمامی شناورهایی که در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر هستند رصد میشوند و در کنار این رصد ها طرح های دفاعی مناسبی تدوین کرده ایم که  بر اساس دکترین دفاعی خود پاسخی کوبنده به متجاوزین بدهیم.

پوردستان با بیان اینکه امروز توانمندی های دفاعی خوبی در کشور وجود دارد اظهار داشت: بعنوان مثال در قرارگاه پدافند هوایی در سه لایه ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا با کشف، رهگیری و انهدام اهداف توانسته ایم آسمانی امن را در جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

وی افزود: در کنار نگاه به تجهیزات جنگ تحمیلی به ما آموخت بزرگترین بنیه یک نیروی نظامی نیروی انسانی است.

جانشین ارتش در خصوص دستاوردهای جدید ارتش گفت: در حوزه رزم زمینی سلاح های تک تیر انداز جدید و دستاوردهای مانند ربات های جنگی را ساخته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه  دریایی نیز با بازسازی و بهسازی شناورها، زیر سطحی ها و موشک های کروز به سطح خوبی از آمادگی رسیده ایم.

پوردستان در خصوص دستاوردهای هوایی افزود: در نیروی هوایی جنگنده ها به صورت دوره ای اورهال می شوند و تسلیحات جدید  هواپایه روی آنها نصب شده است.
وی تصریح کرد: در پدافند هوایی نیز رادارها و موشک های جدید پیش بینی شده که در ارتفاع های مختلف بتوانند اهداف را رهگیری و در صورت لزوم منهدم کنند.

پور دستان با اشاره به تحریم های اعمال شده بر نیروهای مسلح اظهار داشت: هرچه حلقه تحریم ها تنگ تر بشود جوشش ها بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه سلاح به مرحله ای رسیده ایم که فاصله ایده تا محصول بسیار کم شده است و در فاصله زمانی بسیار کوتاهی ایده به محصول دفاعی تبدیل می شود.

پوردستان در خصوص تمایل نیروهای مسلح برای خرید از خارج گفت: ما برای افزایش توان دفاعی مان از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم و تمام مولفه هایی که قابل دسترسی باشد را در نظر داریم مانند سامانه موشکی اس-۳۰۰ که اخیرا تست شد و با موفقیت اهداف خود را منهدم کرد.

وی افزود: جت آموزشی قاهر۳۱۳ با همکاری نیروی هوایی ساخته شده که امروز اولین تست خود را انجام داد و در آینده مورد بهره برداری عملیاتی قرار خواهد گرفت.

پوردستان در پاسخ به تهدیدات اخیر دولت مردان آمریکایی گفت: توانایی ارتش و نیروهای مسلح بصورتی است که دشمنان فکر تجاوز و تعرض را نخواهند کرد اما در صورتی که کار اشتباهی از آنها سر بزند پاسخ ارتش بسیار قاطع و کوبنده خواهد بود آنچنان که شایسته نام جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین ارتش در خصوص ارتقاء معیشت کارکنان ارتش اظهار داشت: در سال گذشته توانستیم مرحله ای از ترمیم حقوق را اجرا کنیم که امیدواریم در سال جدید با حمایت دولت مرحله دوم را نیز به مرحله اجرا برسانیم.

پوردستان در خصوص وضعیت مسکن کارکنان ارتش گفت: در ارتش تعاونی های متعددی برای مسکن وجود دارد که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود چراکه عمده آنها با مشکلات و معضلات مالی مواجه هستند.

وی در پایان گفت: انجام رزمایش در ارتش جمهوری اسلامی ایران از نان شب برای ما واجب‌تر است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار