تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
29 فروردین‌ماه در آبادان برگزار می‌شود؛
حضور 800 دانش‌آموز در جشنواره نخبگان قرآنی خوزستان
مدیر آموزش و پرورش آبادان از برگزاری چهاردهمين جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز استان خوزستان با حضور 800 دانش‌آموز نخبه قرآنی، از 29 تا 31 فروردین‌ماه در آبادان خبر داد
مدیر آموزش و پرورش آبادان از برگزاری چهاردهمين جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز استان خوزستان با حضور 800 دانش‌آموز نخبه قرآنی، از 29 تا 31 فروردین‌ماه در آبادان خبر داد.

اعظم قاسمی‌زاده عصر شنبه (26 فروردین) در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهاردهمين جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان خوزستان، 29 تا 31 فرودين‌ماه در آبادان برگزار می‌شود .

وی این جشنواره را بزرگترين رويداد مذهبی دانش‌آموزان آبادان عنوان کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب تغییر حال و هوا و قرآنی‌شدن فضای منطقه آزاد اروند می‌شود .

قاسمی زاده با اشاره به اهداف برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی دانش‌آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش به‌عنوان مركز اصلی تعليم و تربيت می‌تواند با تعاليم دينی زمینه ارتقاء سطح معنوی دانش‌آموزان را فرآهم آورد؛ از سوی دیگر برگزاری جشنواره‌های مذهبی به‌ويژه قرآنی، سبب افزايش و اعتلای فرهنگ قرآنی در میان جامعه و مردم می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش آبادان تربيت اسلامی را به‌عنوان نمونه‌ای از تربيت كامل و جامع دانست و افزود: جشنواره‌های قرآنی و مذهبی به دانش‌آموزان كمک می‌كند تا در مسير زندگی با استعانت از بركت قرآن از لغزش‌ها دور بمانند.

قاسمی‌زاده از حضور ۸۰۰ دانش‌آموز نخبه  در چهاردهمين جشنواره قرآنی استان خوزستان خبرداد و گفت: از این تعداد 430  دانش‌آموز پسر و 370 نفر دانش‌آموز دختر در مسابقات حضور خواهند داشت .

وی همچنین با اشاره به حضور دانش‌آموزان نخبه قرآنی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در این جشنواره، خاطرنشان کرد: 71 دانش‌آموز نخبه قرآنی از آبادان و خرمشهر در اين جشنواره حضور دارند كه سهم دانش‌آموزان آبادان 42 نفر، دانش‌آموزان خرمشهر 29 نفر و دانش‌آموزان اروندكنار 11 نفر است.

 آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خوزستان سه‌شنبه، 29 فروردین‌ماه با حضور 800 دانش‌آموز نخبه قرآنی استان از ساعت 10:30 صبح در سالن سینما نفت شهرستان آبادان برگزار می‌شود و طی دو روز برگزاری این جشنواره دانش‌آموزان در 22 رشته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

این مسابقات برای دانش‌آموزان دختر و پسر به‌ترتیب در در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه غیردولتی پالایشگاه آبادان برگزار می‌شود و حدود ۳۷۰ دانش‌آموز  به‌عنوان نفرات برتر این مسابقات برگزیده خواهند شد.

همچنین اختتامیه این جشنواره روز پنج‌شنبه، 31 فروردین از ساعت ۸ صبح در سالن سینما نفت آبادان برگزار و از نفرات برتر با اهدای لوح و جوایز نفیس تقدیر می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار