تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار چوئبده خبر داد:
کارگاه جدول زنی در شهر چوئبده راه اندازی شد
شهردار چوئبده از راه اندازی کارگاه جدول زنی در این شهر خبر داد
شهردار چوئبده از راه اندازی کارگاه جدول زنی در این شهر خبر داد.

ناجی فرحانی صدر با اشاره به اینکه این اقدام بزرگترین خدمتی است که ما در راستای تحقق منویات رهبری در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در این شهر به انجام رساندیم، گفت: در این کارگاه که شهرداری متولی آنست، به طور روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ جدول در این کارگاه تولید می شود.

وی افزود: در زمان حاضر زمینه اشتغال ۳۰ نفر در این کارگاه فراهم شده که پیش بینی می شود در آینده نزدیک این رقم به ۶۰ نفر افزایش پیدا کند.

فرحانی از کمک به زیباسازی معابر اصلی و فرعی شهر و اشتغال زایی به عنوان اصلی ترین هدف از راه اندازی این کارگاه با تکیه بر توان داخلی منطقه نام برد.

چوئبده آماده توسعه و پیشرفت است

شهردار چوئبده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر این شهر با مشارکت همگانی مردم آماده توسعه و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه چوئبده در سال ۱۳۸۷ از روستای ۱۰هزار نفری به شهر تبدیل شد، اظهار کرد: چوئبده باغ شهری است که در زمان حاضر خدماتی در حیطه عمران و خدمات شهری را در آن آغاز کرده ایم.

فرحانی که به گفته خود ۶۴ روز است که سکان خدمات رسانی را به این شهر را در دست گرفته است، تصریح کرد: در مدت یاد شده ۲۶ روز تعطیلی بوده، ۱۰ روز آن را خارج از شهر بودم و۳۷ روز در وقت اداری در خدمت مردم بوده ام.

شهردار چوئبده با تاکید بر ارائه برخی خدمات در مدت یاد شده گفت: برنامه مدونی را نیز برای سال ۹۶ در حیطه عمران، فرهنگ، خدمات شهری، اقتصادی و اجتماعی تدوین کرده ایم.

فرحانی صدر از احداث ورودی سبز به عنوان گام نخست در ارائه خدمات شهری نام برد و افزود: در این باره به کاشت درختان بومی از جمله نخل که پاجوشهای آن را مردم به طور رایگان در اختیار ما قرار دادند، پرداختیم، خاکریزی از کنار نهرهای لایروبی شده نیز با همکاری مردم به شکل خودجوش و رایگان انجام شد که از این بابت قدردان مردم هستیم.

وی از توسعه روشنایی شهر به عنوان دیگر برنامه های پیش بینی شده در سال جاری نام برد و اظهار کرد: بهبود و توسعه روشنایی بلوار آیت الله خامنه ای که هم اینک آغاز شده در ماههای آینده به اتمام می رسد.

فرحانی از نصب علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ های هشدار دهنده و از سرگیری پروژه متوقف شده دفع آبهای سطحی در سال ۹۵، به عنوان دیگر اقدامات قابل اجرا و انجام در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در خصوص مسائل و مشکلات عدیده کوی امام رضا (مسکن مهر)، در روزهای گذشته جلسه ای را با مردم آن منطقه گرفته شد (از جمله جلسات برنامه ریزی شده در قالب دیدار و گفتمان با مردم محلات مختلف)، گفتگو کردیم و مشکلات را شنیدیم، یکسری از مشکلات مربوط به کمبود اعتبارات است که پیگیر آنیم و بخشی دیگر از مشکلات و کمبودها مربوط به خدمات اولیه است که دستور رفع آنها در اسرع وقت داده شد.

شهردار چوئبده از آسفالت معابر به عنوان مهمترین مشکل این شهر از منظر عمومی یاد کرد و افزود: با توجه به مشکل آسفالت معابر به ویژه در کوی امام حسین و امام حسن (چوئبده دو و سه) و حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند در این باره که برای آن اعتبار عمرانی مشخص شد، پروژه آسفالت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

فرحانی اظهار کرد: کار تعریض جاده میانی به طول دو کیلومتر با حمایت نمایندگان و تامین اعتبار برای آن به زودی به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه در بحث زیباسازی اقدامات خوبی را به انجام رسانده ایم، تصریح کرد: رنگ آمیزی جداول، پایه های روشنایی و برق، طراوات و تازه گی خوبی به شهر داده است.

شهردار چوئبده از توزیع ۱۰۰ باکس فلزی جمع آوری زباله در سطح شهر خبر داد و گفت: همچنین  تهیه ۵۰ باکس زباله از تولیدات این شهر به متولیان امر سفارش داده شده که پس از تولید در دیگر بخشهای شهری توزیع می شود.

تملک زمین مهمترین مشکل شهرداری

فرحانی صدر در بخش دیگری از سخنان خود از عدم امکان تملک زمین و کمبود زمین به عنوان یکی از مشکلات شهرداری چوئبده نام برد و افزود: بر این اساس امکان اجرای طرحهای توسعه ای شهر و فراهم سازی امکانات لازم و مورد نیاز مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مجموعه طراحی شده مرکز سرزنده شهر چوئبده شامل ساختمان شهرداری، بازار لوکس، بازار میوه و تره بار و تالار پذیرایی شهرداری نیاز به زمین داریم، اظهار کرد: از آنجایی که زمین های این شهر در تملک بنیاد مسکن، اداره های راه و شهرسازی و منابع طبیعی است لذا باید با توجه به طرح تفضیلی شهر تمهیداتی برای واگذاری زمین به شهرداری جهت اجرای طرح اندیشیده شود.

به گفته فرحانی صدر با ساخت مجموعه اداری، فرهنگی و تفریحی پیش بینی شده به طور قطع شاهد حضور بانک و سایر خدمات مالی و اقتصادی و رفاهی شهر خواهیم بود.

شهردار چوئبده با اشاره به تقسیم بندی این شهر به سه بخش چوئبده یک، دو و سه، گفت: به دلیل تنوع مشکلات و زمان بر بودن رفع آنها به دلیل برخی کمبود ها از جمله نبود منابع مالی، مردم تصور می کنند که خدمات شهری در برخی مناطق بیشتر از منطقه مربوطه شان است و این در حالی است که در صورت بهره مندی شهرداری از امکانات، خدمات به طور یکسان و براساس اولویت ها ارائه می شود.

فرحانی صدر با تاکید بر اینکه توسعه متوازن و عدالت محوری سر لوحه کار شهرداری است، افزود:  از آنجایی که در سالهای گذشته آسفالت و فضای سبز در چوئبده یک انجام شده به طور قطع اکنون نوبت چوئبده دو و سه است، اما نگاه ما «چوئبده واحد» است و چوئبده یک، دو و سه برای عمران و خدمات معنا ندارد.

وی از شهروندان چوئبده خواهان حمایت، مشارکت، همیاری، سعه صدر، صبر، تحمل، ارائه انتقادات و ارشادات سازنده در جهت آباد سازی شهر شد و اظهار کرد: آسفالت معابر در چوئبده دو و سه، تعریض جاده میانی، ساخت پارک ورودی مسکن مهر و توسعه روشنایی سطح شهر از مهمترین پروژه های مهم و قابل اجرای سال جاری در شهر چوئبده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار