تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان توضیح داد:
جزئیات انتقال دستفروشان آبادان به بازار شب
چنانچه عده ای از دستفروشان نتوانند در غرفه های محل جدید در بازار شب مستقر شوند، می توانند نسبت به عرضه اجناس در فضای باز اطراف این بازار اقدام کنند
عضو شورای شهر آبادان با اشاره به ساماندهی دستفروشان خیابان امام خمینی(ره) این شهر گفت: چنانچه عده ای از دستفروشان نتوانند در غرفه های محل جدید در بازار شب مستقر شوند، می توانند نسبت به عرضه اجناس در فضای باز اطراف این بازار اقدام  کنند.

حمید حنظل عیدانی عنوان کرد: یکی از ناهنجاری های شهر آبادان پدیده دستفروشی است که متاسفانه به دلیل نبود فرصت های شغلی، بسیاری از افراد برای امرار معاش به آن روی می آورند.

وی افزود: در بیشتر شهرهای ایران و حتی دنیا نیز دستفروشی وجود دارد ولی شدت و نحوه ارایه این پدیده در شهر آبادان به خصوص در مرکز شهر و به ویژه اطراف خیابان امام خمینی(ره) به یک ناهنجاری اجتماعی تبدیل شده بود.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان درخواست عمده مردم، واحد های صنفی و بازاریان بوده است، گفت: شورای اسلامی شهر درخواست های بسیاری از سوی مردم و کسبه جهت ساماندهی این افراد داشت و بنابراین به عمده دستفروشان محدوده خیابان امام اعلام شد که نسبت به تعیین وضعیت خود به شهرداری مراجعه کنند تا برای اسکان آنها در مجموعه بازار شب که مشتمل بر 220 غرفه مناسب است، اقدام شود.

وی افزود: چنانچه عده ای از دستفروشان نتوانند در این غرفه ها مستقر شوند، می توانند نسبت به عرضه اجناس در فضای باز اطراف این بازار اقدام  کنند.

حنظل عیدانی با اشاره به مشکلات بازار شب نیز اظهار کرد: مقرر شد مشکلات آن بازارچه برطرف و برای اسکان دستفروشان و جانمایی محل بازار، اجاره 6 ماه نخست غرفه ها نیز توسط شهردار ی پرداخت شود.

وی تصریح کرد: امید است  این بازارچه به زودی تبدیل به بازار سوغات آبادان شود و دستفروشان محترم از فرصت به دست آمده بهره لازمه را ببرند.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان همچنین با اشاره به ساماندهی ترمینال برون شهری و دستفروشان خیابان امام خمینی(ره) گفت: لازم است شهرداری با همکاری سایر نهادهای ذیربط نسبت به ساماندهی دستفروشان خیابان یک احمد آباد و فرعیات آن نیز اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است برای برطرف کردن برخی پدیده های ناخوشایند همچون سد معبر، تکدی گری و وجود احشام سرگردان که موجبات نارضایتی شهروندان را به وجود آورده است، تلاش کرد.

شهرداری آبادان روز چهارشنبه هفته گذشته برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان امام و تغییر چهره این بازار از به هم ریختگی و شکل سنتی، اقدام به انتقال دستفروشان به بازار شب کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار