تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۰۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان خبر داد:
برگزاری دوره‌های مربیگری استعدادیاب در خوزستان
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری دوره‌هایی تحت عنوان مربیگری استعدادیاب در استان خبر داد و گفت: هدف کشف استعدادهای ناب در شهرستان‌ها است
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری دوره‌هایی تحت عنوان مربیگری استعدادیاب در استان خبر داد و گفت: هدف کشف استعدادهای ناب در شهرستان‌ها است.

مظفر علیشائی در نشست مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با روسای هیات‌های ورزشی که روز یکشنبه در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تمام تنگناها و مشکلات مالی که داشتیم، وقتی آمار را می‌بینیم، بسیار امیدوارکننده است و این موضوع، بهره‌وری را می‌رساند؛ یعنی دوستان ما در هیات‌های ورزشی با کمترین منابع مالی، بیشترین بهره را بردند و نهایتا منجر به مدیریت کارآمد در مجموعه هیات‌ها بود که این مهم جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: رکوردی که سال‌های بسیاری در بحث ورزشکاران سازمان‌یافته به دنبال آن بودیم، در سال گذشته به دست آمد و بیش از 200 هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته داشتیم که در این بخش نسبت به سال گذشته، افزایشی 18، 19 درصدی داشتیم.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان خطاب به هیات‌هایی که هنوز آمار عملکردی خود را به اداره‌کل ورزش و جوانان تحویل نداده‌اند، گفت: این آمار که گویای تمام توانمندی هیات‌ها در تمام شاخص‌ها است، هنوز به‌صورت کلی جمع نشده و نزدیک به 70، 80 درصد از عملکرد هیات‌ها بوده است. اگر این آمار برای ارسال به وزارت کامل نشود، باعث ریزش رتبه اداره‌کل ورزش و جوانان در بین ادارات کل کشور می‌شود. پس این آمار باید کامل شود تا بتوانیم توانمندی‌های استان را به منصه ظهور برسانیم و فرصت‌های بیشتری را برای ورزش خوزستان به خدمت بگیریم.

وی با اشاره به مدال‌های ثبت‌شده استان در سال 95، عنوان کرد: در حال حاضر خوزستان موفق به کسب 21 مدال جهانی، 84 مقام آسیایی، 144 مدال بین‌المللی و 2454 مدال قهرمانی کشور در سال 95 شده است که البته بیش از این تعداد است ولی هنوز این آمار به صورت کامل جمع‌آوری نشده است.

علیشائی گفت: آن چه امسال به‌عنوان مبنای کار ما قرار گرفته، این است که هیات‌ها را براساس ماهیت، کیفیت کار و پتانسیل، در چهار سطح هیات‌های مدال‌آور، شانس مدال، نیاز به حمایت و هیات‌های خاص تقسیم کرده‌ایم؛ همچنین باید بگویم بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 را پیش رو داریم که ستاد این بازی‌ها را نیز در دل اداره‌کل ورزش و جوانان تشکیل داده‌ایم و هیات‌هایی که احتمال حضور ورزشکارانش در این رقابت‌ها است یا حضور نفرات آن‌ها قطعی شده است، در این ستاد حضور دارند. این ستاد جهت کم کردن مشکلات تشکیل شده است تا با خیال راحت‌تری به کسب مدال و سرافرازی کشور و استان فکر کنند.

وی بیان کرد: رویداد مهم دیگری که پیش رو داریم، المپیک و پارالمپیک 2020 است. خوشبختانه اسم خوزستان همیشه در پارآسیایی و پارالمپیک خوب درخشیده، ضمن این‌که در المپیک هم موفق به کسب مدال شده‌ایم. انتظار داریم برخی رشته‌ها امسال به ورودی‌های این رقابت‌ها نزدیک شوند و در نهایت دل مردم را شاد کنند.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: پایگاه ورزش قهرمانی با حداکثر استانداردها راه‌اندازی شد و انتظار این است که هیات‌ها، کمیته‌ها و مسوولان استعدادیابی خود را فعال کنند؛ همچنین دوره‌هایی تحت عنوان مربیگری استعدادیاب طراحی شده است تا استعدادهای نابی که در شهرستان‌ها هستند را شناسایی کنند و در نهایت نیز قهرمانی حاصل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: شکل هدفگذاری ما در  سال جاری برای هیات‌ها متفاوت شده است و شاید پروسه را معکوس کرده‌ایم.

علیشائی خطاب به روسای هیات‌های ورزشی، بیان کرد: دوستان باید به آن مکان‌هایی که در اختیارشان است، در ابتدا به اسم استان نگاه کنند و تمام استان باید از آن بهره ببرند. به هر حال کل‌نگری بهتر از جزء‌نگری است و ان‌شاءالله امسال نگاهمان به اماکنی که در اختیارمان است، کلی باشد. امسال همدلی شما به ما کمک می‌کند که کشوری، آسیایی و جهانی فکر کنیم.

وی در پایان با تقدیر از کیانی‌زاده، مدیرکل پیشین ورزش استان، گفت: اکنون آقای حیدری با دیدگاهی جدید و با برداشت‌های بالاتر از ورزش آمده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار