تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردآوری آثار گرافیست‎های 20 سال اخیر اهواز در هفته گرافیک امسال
دبیر رویداد هفته گرافیک در اهواز از برگزاری دومین دوره این رویداد در اردیبهشت‎ماه خبرداد و گفت: به دلیل مشکلات مالی و مکانی این رویداد برخلاف سال گذشته به‌صورت محدودتری برگزار خواهد شد
دبیر رویداد هفته گرافیک در اهواز از برگزاری دومین دوره این رویداد در اردیبهشت‎ماه خبرداد و گفت: به دلیل مشکلات مالی و مکانی این رویداد برخلاف سال گذشته به‌صورت محدودتری برگزار خواهد شد.

محمد فلسفی با اشاره به این‎که هفته جهانی گرافیک همه ساله در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود، افزود: تقریبا همه کشورها به مناسبت این هفته برنامه‌های خاصی را اجرا می‎کنند.

وی ادامه داد: در ایران نیز به مناسبت این هفته هر سال برنامه‌هایی به صورت جسته و گریخته اجرا شده است که این برنامه‌ها گاهی اوقات ضعیف و گاهی اوقات نیز بسیار قوی و فراگیر بوده است.

دبیر رویداد هفته گرافیک در اهواز با بیان این‎که سال گذشته برای نخستن بار این رویداد در خوزستان و شهرستان اهواز برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه این رویداد در اولین تجربه برگزاری در استان با شکوه خاصی برگزار شد و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال نیز برگزاری آن را در دستور کار قرار دهیم.

او با بیان این‎که برگزاری این رویداد به وسعت سال گذشته نخواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه امسال به لحاظ مالی و مکانی محدودیت‌هایی را داریم که باعث شده است نتوانیم به وسعت پارسال این رویداد را برگزار کنیم. ما بسیار امیدوار بودیم که امسال بتوانیم برنامه‎های هفته گرافیک را در موزه هنرهای معاصر اهواز اجرا کنیم ولی متأسفانه همچنان مشکلات موزه به صورت کامل حل نشده است، از همین رو مجبور هستیم امسال نیز این رویداد را در دانشگاه شهید چمران برگزار کنیم.

فلسفی درخصوص برنامه‌هایی که قرار است در این هفته برگزار شود نیز تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که گفته شد، امسال برخلاف سال گذشته برنامه‌هایی از قبیل سمینار آموزشی، ورکشاپ و سخنرانی در برنامه گنجانده نشده است و ما فقط به افتتاحیه در روز نهم اردیبهشت‎ماه بسنده کرده‌ایم.

وی همکاری جمعی هنرمندان را از نکات مثبت رویداد هفته گرافیک امسال در اهواز عنوان کرد و افزود: امسال سعی کردیم با وجود محدودیت‌ها، با همکاری هنرمندانی همچون جلال خراسانی و فرزاد طامرادی وهمراهی یک تیم خوب و غیرمنفعل از گرافیست‌های اهواز برنامه‌ای خوب را برای این هفته تدارک ببینیم.

دبیر رویداد هفته گرافیک در اهواز از گردآوری آثار طراحان گرافیک 20 سال اخیر اهواز به عنوان یکی از برنامه‌های رویداد امسال خبر داد و گفت: بسیار امیدوار هستیم که از این موضوع استقبال خوبی شود، چرا که سعی کردیم به واسطه نمایش این آثار، جایگاه گرافیک خودمان را بسنجیم و ببینیم کجای عالم گرافیک قرار داریم و دریابیم وضعیت پیشرفت گرافیک شهرستان اهواز طی 20 سال اخیر چگونه بوده است.

وی بیان کرد: در کنار این برنامه، نیم‌نگاهی نیز به پیشکسوتان این عرصه داشته‌ایم و بنا داریم از دو یا سه نفر از پیشکسوتان گرافیک اهواز به پاس حضور، تلاش و تأثیر مثبتی که روی هنر این شهرستان گذاشته‌اند، قدردانی و تجلیل به عمل آوریم.

فلسفی در پاسخ به سوالی در خصوص نام این پیشکسوتان عنوان کرد: در خصوص این موضوع و این‌که قرار است از کدام پیشکسوتان در این رویداد تقدیر شود، هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم. البته در این بخش نیز با برخی محدودیت‌های مالی روبرو هستیم و اسپانسرهای ما اغلب دوستان و کسانی هستند که به ما اعتماد داشتند. متأسفانه جهت جذب اسپانسر دولتی به هر جا مراجعه می‌کنیم، حاضر به همکاری نیستند.

وی در این خصوص اضافه کرد: رایزنی‌هایی را با اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان انجام داده‌ایم و قول‌هایی را از مسوولان این اداره‎کل گرفته‌ایم که هنوز عملی نشده‌اند؛ امیدواریم که تا شروع رویداد این قول‌ها رنگ و بوی اجرایی و عملی به خود بگیرد.

دبیر رویداد هفته گرافیک اهواز در ادامه به جلسه‌ای که روز گذشته (شنبه) میان برخی اعضای جامعه طراحان گرافیک اهواز و ناصر چنانی (معاون هنری اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان) برگزار شد، اشاره کرد و افزود: آقای چنانی در این جلسه قول‌هایی را مبنی بر حمایت مالی و فراهم آوردن برخی امکانات لازم جهت برگزاری رویداد گرافیک در اهواز داد و ما نیز واقعا به این وعده‎ها امیدوار هستیم، چراکه چنانی همواره با نیت خیر با ما همکاری داشته است.

او با اظهار تاسف نسبت به برگزار نشدن چنین رویدادهایی در موزه هنرهای معاصر اهواز یادآور شد: متاسفانه این موضوع نشأت‌گرفته از روند واگذاری نابخردانه‎ای است که توسط مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شکل گرفت و هنرمندان و مدیر فعلی اداره‎کل را در مخمصه عجیبی فرو برد.

فلسفی افزود: این واگذاری کار را طی این مدت به شکایت و شکایت‌کشی رسانده بود و متاسفانه در این میان تنها هنرمندان استان بودند که متضرر شدند و ما هنرمندان به واسطه بی‌خردی مدیری نالایق چندین سال است که از موزه محروم هستیم.

دومین رویداد هفته گرافیک در اهواز از نهم تا سیزدهم اردیبهشت‎ماه سال جاری به همت جامعه طراحان گرافیک اهواز در نگارخانه مهر واقع در معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهیدچمران برگزار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار