تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۱۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون ترامپ: همه گزینه‌ها درباره کره شمالی روی میز است
معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به کره‌ جنوبی از منطقه شدیداً امنیتی مرزی میان دو کره بازدید کرده و اظهار داشت: همه گزینه‌های آمریکا در تعامل با کره شمالی روی میز قرار دارد.
این بازدید مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا از منطقه مرزی "پانمونجام "حاکی از تحلیل سیاست واشنگتن در قبال کره شمالی است.

مایک پنس در اظهاراتش در روستای پانمونجام واقع در منطقه حائل خلع سلاح شده در مرز دو کره گفت: واشنگتن می‌خواهد امنیت را با ابزارهای صلح آمیز و با مذاکره ایجاد کند اما ما همچنان شانه به شانه کره‌ جنوبی ایستاده‌ایم و همه گزینه‌های ما روی میز هستند.

مایک پنس در محل بنای موسوم به "خانه آزادی" واقع در فاصله چند متری خط نظامی تفکیک میان دو کره گفت: روابط آمریکا با کره‌ جنوبی محکم و تغییرناپذیر است.

وی این محل را "مرز آزادی" خواند و گفت: "پیام مردم آمریکا این است که ما صلح می‌خواهیم. آمریکا همواره به دنبال آن بوده که صلح را از طریق قدرت به دست آورد و پیام من در اینجا این است که ما در کنار نیروهای کره‌ای ایستاده‌ایم و ایستادگی ما در کنار سربازان شجاع جمهوری کره‌ جنوبی یک پیام ناشی از اراده محکم است."

وی خاطر نشان کرد: "مردم و ارتش کره شمالی نباید اشتباهی درباره عزم آمریکا در ایستادگی کنار هم‌پیمانانش مرتکب شوند."

پنس همچنین گفت: دوران صبر استراتژیک به پایین رسیده و امیدوارم که چین اقدامات بیشتری برای کمک به حل مساله انجام دهد.

این اظهارات مایک پنس در حالی مطرح شده که یک مشاور ارشد سیاست خارجه کاخ سفید هشدار داد که آمریکا اعمال فشار دیپلماتیک در کره شمالی را ترجیح می‌دهد اما اقدام نظامی ‌آمریکا نیز کاملا مطرح است.

او خاطر نشان کرد: ما طیف گسترده‌ای از ابزارها در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به استفاده از آنها بگیرد در اختیار داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار