تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۱۳۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده اهواز با اشاره به مشکلات گرد و غبار:
هر کس توان دارد، از خوزستان مهاجرت می‌کند
پدیده گرد و غبار و شرایط موجود موجب مهاجرت افراد زیادی از جمله فرهنگیان، سرمایه‌گذاران و مخصوصا نخبگان از استان خوزستان شده است و در وضعیت کنونی، در واقع هر شخصیت تاثیرگذار که توان خارج شدن از استان را دارد، از خوزستان مهاجرت می‌کند
نماینده اهواز گفت: تا زمانی که اقدامات لازم به سرعت انجام و کارها به طور هدفمند و جدی دنبال شوند، می‌توانیم به حل مشکلات و جلوگیری از پیشرفت پدیده گرد و غبار امیدوار باشیم.

علی ساری با اشاره به مشکلات موجود در خوزستان در پی پدیده گرد و غبار اظهار کرد: پدیده گرد و غبار و شرایط موجود موجب مهاجرت افراد زیادی از جمله فرهنگیان، سرمایه‌گذاران و مخصوصا نخبگان از استان خوزستان شده است و در وضعیت کنونی، در واقع هر شخصیت تاثیرگذار که توان خارج شدن از استان را دارد، از خوزستان مهاجرت می‌کند.

وی افزود: گرد و غبار زندگی مردم را مختل کرده که یکی از موارد آن تاثیر منفی بر سلامت جسم و سلامت روان مردم بوده است. این پدیده همچنین موجب بروز مشکلات اساسی در نظام شهری، مدارس، بیمارستان‌ها و هر گونه خدمات‌رسانی شده است.

ساری با اشاره به اقدامات اخیر دولت در خصوص گرد و غبار خاطرنشان کرد: دولت حق‌آبه‌ها را بیشتر کرده و نهال‌کاری نیز به شکل واقعی، هدفمند و مستمر با پیگیری وزارت کشاورزی در حال انجام است. اگر این روال به طور مستمر باقی بماند و مانند اقدامات سال‌های گذشته نیمه‌کاره رها نشود، می‌توانند اثرگذار باشد.

نماینده اهواز بیان کرد: گرد و غبار همه زیرساخت‌های استان خوزستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است که یکی از این موارد تاسیسات برق است و همه مردم شاهد این مشکل بودند. در بحران خوزستان، آب، بیمارستان‌ها و کلیه خدمات‌رسانی مرتبط با برق نیز تحت‌الشعاع قرار گرفتند. با توصیه رهبری و رئیس جمهور و تلاش وزرا و با بسیج امکانات کل کشور برای به‌روزرسانی تاسیسات برق اقدام شد که هنوز کار آن به پایان نرسیده است.

وی توضیح داد: پدیده گرد و غبار روز به روز پیشرفت می‌کند و در صورت ادامه این وضعیت، احتمال به هم ریختگی کل استان وجود دارد و برای جلوگیری از این مشکل، اقدامات لازم باید سریع انجام شود.

ساری گفت: تا زمانی که اقدامات لازم به سرعت انجام و کارها به طور هدفمند و جدی دنبال شوند،  می‌توانیم به حل مشکلات و جلوگیری از پیشرفت پدیده گرد و غبار امیدوار باشیم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
3
بله دقیقا همینطوره.هرکس توان داره میره.منم که کارمندنفتم زن وبچه ام روفرستادم تهران یه خونه کوچولوگرفتم براشون.چکارکنم چاره ای جزاین نداشتم.بچه کوچیکم باهرغباری اسهال و استفراغ میگرفت.راهی نداشتم.قطعاافرادنخبه وپزشکان و... هم کم کم رخت برخواهندبست.چون پی خواهندبردهیچ نعمتی بالاترازسلامتی نیست
پاسخ ها
مدیر
| United States of America |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
از یه جای بد فرستادی یجای بدتر. جای دیگه غیر از تهران نبود؟؟
متعجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
2
وجداناً خود ساری چون دوره بعد قطعاً رای نخواهد آورد اگه تو خوزستان موند ؟هر چند الان هم خیلی تو خوزستان نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
3
اولا هیچ جا مثل خوزستان نمیشه .
جنگ نتونست مردم را به این صورت فراری بده از خوزستان، اما گردوخاک فراری داد،سرمایه دارهای خوزستان یکی پس از دیگری در حال مهاجرت از خوزستان هستند ما خوزستانییها گرما را تحمل میکنیم اما این تغییرات اقلیمی که بشر به وجود آورده را نمیتوانیم تحمل کنیم دولت به خودش زحمت نمیده سرمایه ای که از خوزستان در می آورد یک صدم آن را خرج این استان کند مردم حق دارند مهاجرت کنند
بازم میگم هیچ جا خوزستان نمیشه مردمش با صفا نجیب و دست و دلبازمهربون قربون خاک پربرکتش بشم که همه ازش میخورند اما مظلوم واقع شده. ای کاش فقط به فکره بهره کشی نبودند کمی هم به این استان توجهی شود نمیخوایم بهمون بودجه بدهند از سرمایه ی وثروت خوزستان مقداری هم نصیب خودمان کنند،ما به هیچ استانی محتاج نیستبم دیگران محتاجند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
1
0
خدا وکیلی هیچ جای ایران اهواز و ابادان نمیشه انشالله به برکت خون شهیدان این سر زمین همه مشکلاتش حل شود با رای دادن به اقای روحانی در بیستونهم اردیبهشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
0
داداشم تهران حداقلش چارتا بیمارستان وپزشک حاذق داره
:
:
:
آخرین اخبار