تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل استاندارد استان خوزستان خبر داد:
10 سال حبس برای جاعل نشان استاندارد در خوزستان
مدیرکل استاندارد استان خوزستان از محکومیت 10سال حبس برای جاعل نشان استاندارد در این استان خبر داد
خوزنیوز: مدیرکل استاندارد استان خوزستان از محکومیت 10سال حبس برای جاعل نشان استاندارد در این استان خبر داد.

رضا دهدشتی زاده امروز اظهار کرد: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند. لذا تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین به کاربردن این نشان بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد با استناد به مواد 9 و 11 قانون سازمان ملی استاندارد و ماده 756 قانون مجازات اسلامی ایران جرم بوده و مجازات قانونی خود را در بردارد.

وی در ادامه افزود: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از یک کارخانه تولید مصالح ساختمانی در اهواز مقادیر قابل توجهی کالا با جعل نشان استاندارد بر روی آنها کشف و توقیف گردید که پس از پیگیری اداره حقوقی این اداره کل و سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مدیرعامل کارخانه به اتهام جعل این نشان دولتی به 10 سال حبس محکوم شد.

در پایان وی از همشهریان و هم استانی های عزیز درخواست نمود درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از استاندارد مراتب را از طریق سامانه 1517 با این اداره کل درمیان بگذارند.
:
:
:
آخرین اخبار