تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۱۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 خبر داد:
آغار خرید گندم به نرخ تضمینی در خوزستان
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از آمادگی 95 مرکز خرید در سراسر استان برای خرید محصول گندم به نرخ تضمینی(دولتی)خبر داد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از آمادگی 95 مرکز خرید در سراسر استان برای خرید محصول گندم به نرخ تضمینی(دولتی)خبر داد.

سیاوش حسین‌پور امروز اظهار کرد: برداشت گندم در مناطق جنوبی استان از جمله شهرهای اهواز، هندیجان ، خرمشهر و امیدیه در حال انجام است و تاکنون سه هزار چهار صد تن گندم از کشاورزان این مناطق خریداری شده است.

مدیرشرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه چهار در ادامه با برشمردن تجربیات به دست آمده شرکت غله در خصوص خرید گندم داخلی و نگهداری ونیز نظارت بر تولید آرد، خاطر نشان کرد: حفظ کیفیت گندم های ذخیره سازی شده و ارتقاء کیفیت آرد و نان حاصل تجربه و تلاش کارکنان خدوم این شرکت است.

وی تصریح کرد: در خرید محصولات کشاورزی بخصوص گندم باید تلاش بیشتر شود تا موجبات رضایت مندی کشاورزان عزیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 افزود: هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت 1300 تومان و هر کیلوگرم گندم دوروم یک‌هزار و330 تومان خریداری می‌شود؛ عملیات پرداخت وجوه خرید گندم به کشاورزان خوزستانی از طریق شعب بانک عامل یعنی بانک کشاورزی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 تصریح کرد: سقفی برای خرید تضمینی گندم نداریم و کشاورزان هر میزان محصول داشته باشند، از آنها خریداری خواهد شد.

سیاوش حسین پور در ادامه از خرید دانه روغنی کلزا از اوایل فروردین در استان خوزستان خبر داد و گفت: این خرید تا آخر خرداد  ماه ادامه خواهدداشت.

مدیر کل شرکت غله منطقه 4 اظهار کرد: با توجه به پیش بینی و اعلام از سوی سازمان  جهاد کشاورزی در خصوص تولیدحدود بیست و شش هزار و پانصد تن دانه روغنی کلزا، انتظار می‌رود حدود 26 هزار تن کلزا توسط این شرکت خریداری و تاکنون از شهرهای شوشتر و شادگان مقدار 400 تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است.

وی به قیمت خرید دانه کلزا اشاره کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه کلزا با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت 27 هزار و هشتصد و سی ریال در مراکز خرید تعیین و تا 10 درصد ناخالصی و 20 درصد رطوبت نیز قابل خریداری است.

وی افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ده درصد و افت ناخالص بالای دو درصد، از وزن محصول کلزای تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار