تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۱۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری خبر داد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج سازی نخستین مغروقه در اروند رود در سال جاری خبر داد.

 عادل دریس امروز اظهار کرد: این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد 45 متر طول، ۸متر عرض و 4 متر ارتفاع روبروی محدوده کشتی سازان اروندان قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه مغروقه مذکور از مغروقه های نیمه سخت در اروند رود محسوب می‌شد افزود: این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاک سازی رودخانه اروند خارج سازی شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه‌های خارج سازی شده در کارون و اروند به 180 فروند رسید، اضافه کرد: از سال 72 تاکنون 55فروند از اروند و 125 فروند از کارون خارج سازی شده است.

دریس گفت: این مغروقه طبق قرارداد خارج سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروند رود که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است صورت گرفت.

 وی یادآور شد: قرارداد مذکور با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بر اساس این قرارداد تاکنون 17 فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و 22 فروند مغروقه دیگر نیز می بایست خارج سازی شود.

دریس خاطرنشان کرد: در مجموع 72 مغروقه در رودخانه های اروند و کارون  باقیمانده است که خارج سازی آنها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار