تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بختیار:
مناسک حج ۹۶ طبق نظر جمهوری اسلامی برگزار می‌شود
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است علیرغم عدم تغییر رفتارهای دیپلماتیک عربستان در برخورد با مسائل مختلف، برگزاری مناسک حج باید به‌صورت جداگانه مدنظر باشد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است علیرغم عدم تغییر رفتارهای دیپلماتیک عربستان در برخورد با مسائل مختلف، برگزاری مناسک حج باید به‌صورت جداگانه مدنظر باشد.

علی بختیار در خصوص اعزام حجاج ایرانی به تمتع در سال 96 گفت: جمهوری اسلامی بسیار تلاش کرد که همگرایی بین کشورهای اسلامی ایجاد شود لذا در مسیر برقراری مجدد حج و اعزام حجاج ایرانی درخواست عربستان را برای مذاکرات پذیرفت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در نهایت جمهوری اسلامی توانست در جریان مذاکرات موفق شده و باعث شود تا روند اعزام حجاج ایرانی به حج 96 از سر گرفته شود که البته باید با رعایت نهایت عزت این امر صورت گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: در این بین عربستان موظف به تأمین امنیت جان و مال حجاج به همراه حفظ عزت آنها بوده چرا که آنها فقط خادم حرمین شریفین، سرزمینی متعلق به جهان اسلام هستند و مالک این سرزمین محسوب نمی شوند از این رو باید حرمت مهمانان خانه خدا را نگه دارند.

بختیار در ادامه به افزایش 11هزارنفری سهمیه حجاج ایرانی در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که جمهوری اسلامی سال قبل موفق به اعزام حجاج نشد آنها قصد داشتند تعداد بیشتری از افرادی که در نوبت بوده و یک سال از این سفر الهی محروم ماندند را پذیرش کنند لذا این اقدام می تواند مکانیزمی برای جبران باشد.

وی افزود: باید توجه داشت عدم تغییر رفتارهای دیپلماتیک عربستان در برخورد با مسائل مختلف یک موضوع اساسی است اما مناسک حج ارتباطی به این موضوع ندارد و باید جدا از آن بررسی شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا در قراردادی که برای از سرگیری اعزام حجاج ایرانی به امضای دوطرف رسیده، سازوکاری اندیشیده شده که مسائل مربوط به حفظ امنیت و حرمت حجاج رعایت شود همچنین مناسک حج به صورت صحیح و طبق نظر جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار