تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر مجمع نمایندگان خوزستان:
بیش از ۹۵ هزار میلیارد ریال برای آب‌رسانی و تاسیسات فاضلاب شهری خوزستان مصوب شد
با پیگیری ویژه مجمع نمایندگان استان در نخستین جلسه هیئت وزیران برای آب شرب ۵۸ شهر و۴ هزار و ۱۷۰ روستا به مبلغ ۹۵هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال با چشم اندازی تا سال ۱۴۰۵ تصویب و ابلاغ آن صادر شد
دبیر مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با پیگیری ویژه مجمع نمایندگان استان در نخستین جلسه هیئت وزیران برای آب شرب ۵۸ شهر و۴ هزار و ۱۷۰ روستا به مبلغ ۹۵هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال با چشم اندازی تا سال ۱۴۰۵ تصویب و ابلاغ آن صادر شد.

اقبال محمدیان اظهار داشت: با توجه به پیگیری مجمع نمایندگان استان خوزستان با اولویت ویژ آب و برق استان در نخستین جلسه هئیت وزیران برای آب شرب 58 شهر و4 هزار و 170 روستا به مبلغ 95هزار و 417 میلیارد ریال با چشم اندازی تا سال 1405 تصویب و ابلاغ آن صادر شد‌.

وی افزود: شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان همچنین آب‌رسانی به شهرهای ایذه، باغملک، قلعه‌تل، میداود، صیدون، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، هندیجان، بندرامام، ماهشهر شهرک‌های شهید چمران، گتوند، شوشتر، ویس، ملاثانی، رامهرمز، هفتگل، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان در طرح آب‌رسانی قرار می‌گیرند.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به تاسیسات فاضلاب شهری عنوان کرد: طبق مصوبه تاسیسات فاضلاب شهری برای شهرستان اهواز و 16 شهر اصلی استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه 55 درصد از جمعیت اهواز تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهری قرار می‌گیرند، بیان کرد: با ایجاد این تاسیسات از ورود بیش از 45 میلیون متر مکعب فاضلاب خام به رود کارون جلوگیری و برکه‌های فاضلاب ایجاد شده در حاشیه شهر جمع‌آوری می‌شود.


محمدیان ادامه داد: شبکه‌های توزیع آب شهری نیز در این مصوبه مطرح شدند که طبق مصوبه شبکه مخازن ایستگاه‌های پمپاژ آب اهواز، آبادان، خرمشهر، بهبهان، دزفول، دشت‌آزادگان، شادگان، رامهرمز، شوش، اندیمشک ایذه، ماهشهر، بندرامام خمینی و شوشتر اصلاح، بازسازی و توسعه می‌یابد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اصلاح و توسعه شبکه مخازن پمپاژ آب توزیع آب با فشار متعادل صورت می‌گیرد همچنین هدررفت آب از 33/8 به 31/5 در اهواز و از 44 درصد به 39 درصد در دیگر شهرهای استان کاهش می‌یابد و سبب رضایت‌مندی بیش از 40 درصد مردم شهرهای خوزستان می‌شود.

وی در پایان گفت: این کار با همت و اتحاد میان مجمع نمایندگان صورت گرفت و همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نمایندگان استان را برای تصویب این مهم همراهی کردند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار