تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی استاندار خوزستان:
فعال‌سازی بخش‌خصوصی تنها راه‌موفقیت در بازارعراق است
معاون امور اقتصادي استاندار خوزستان گفت: اگر قصد این است که در حوزه صادرات به کشور عراق و این بازار موفق باشیم، تنها راهکار برای دستیابی به این هدف فعال کردن و تقویت بخش خصوصی است
معاون امور اقتصادي استاندار خوزستان گفت: اگر قصد این است که در حوزه صادرات به کشور عراق و این بازار موفق باشیم، تنها راهکار برای دستیابی به این هدف فعال کردن و تقویت بخش خصوصی است.

علی بحرینی مقدم در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که روز سه شنبه 29 فروردین ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معدود استانی هستیم که 3 اتاق بازرگانی داریم و با توجه به مشترکات دینی و زبانی با کشور عراق کار صادرات خیلی تسهیل شده است و به آسانی می‌توانیم به کشور عراق صادرات داشته باشیم اما این مساله نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق، بلند مدت و با افق طولانی‌تر است.

وی افزود: بخش خصوصی نیاز است نقشه راه و برنامه عملیاتی خود را برای استفاده از بازارهای صادراتی ترسیم کند و انتظارات را در بعد حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی مشخص کند تا با همراهی هم بتوانیم مشکلات را حل و به بخش خصوصی برای توسعه صادرات کمک کنیم.

بحرینی مقدم تصریح کرد: باید برنامه‌های بخش خصوصی همه‌جانبه، کامل و با ترسیم افق‌های بلند مدت همراه باشد تا بدانیم چه هدفی را دنبال کنیم و سپس بتوانیم برنامه ترسیم شده را در حین کار پایش و نظارت کنیم.

وی گفت: ما مشکلاتی با طرف عراقی داریم و شاید نتوانیم با رایزنی‌های دولتی آن‌ها را حل کنیم اما یک بازرگان می‌تواند خودش به راحتی مشکلات را حل کند و این مسأله بارها رخ داده است. بنابراین بخش خصوصی، خود می‌تواند برای حل مشکلاتش برنامه‌ریزی و با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد برخی از مشکلات را حل کند.

بحرینی مقدم عنوان کرد: بازار عراق بازار خوبی است و جای کار زیادی دارد و در قیاس با سایر کشورها صادرات به عراق بسیار ساده‌تر است و این مسأله به برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد و داشتن برنامه عملیاتی و منظم برای حل مشکلات، می‌تواند به ما کمک کند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که نباید فقط به صادرات کالا فکر کرد، گفت: در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق نسبت به کشور ترکیه در بسیاری از زمینه‌ها جای کار داریم و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نسخه‌ای که دولت بخواهد برای بخش خصوصی بپیچد، نسخه خوبی نخواهد بود و انتظار داریم بخش خصوصی با برنامه‌ریزی دقیق نیاز خود را مطرح کند تا بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار