تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب:
ارتش با اقتدار آماده پاسخ به هرگونه یاوه‌گویی بیگانگان است/ ارتش برای انجام هرگونه ماموریت در راستای خواسته‌های فرمانده کل قوا آمادگی دارد
فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب گفت: ارتش در حال حاضر آمادگی هرگونه ماموریت در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری و ایجاد امنیت در داخل استان است.

 امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه پیش از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ارتش در محل سالن اجتماعات لشکر92 زرهی برگزار شد با بیان اینکه اصحاب رسانه سربازان جنگ نرم علیه توطئه‌های دشمنان اسلام هستند اظهار کرد: زمان پیروزی انقلاب ارتش در اختیار رژیم طاغوتی شاه قرار داشت و آمریکا تحت عنوان ژاندارم منطقه از ارتش استفاده می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد: یکی از عوامل پیروزی انقلاب هماهنگی ارتش با نیروهای انقلاب و حضرت امام(ره) است.
فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب یادآور شد: آمریکا در اوایل انقلاب تصور نمی‌کرد ارتش در اختیار انقلاب قرار بگیرد و بامردم همراه شود.

ظریفی یگانه تشریح کرد: برخی از عناصر ضد انقلاب که تمام امکانات و دستگاه‌های مربوط به ارتش را در اختیار استکبار قرار داده بودند سعی در حفظ حکومت پهلوی داشتند اما پیروزی انقلاب در سال 57 سبب شد این سرمایه در اختیار نظام قرار بگیرد.

وی گفت: زمانی که خواسته‌های عناصر ضد انقلاب محقق شد به این نتیجه رسیدند که ارتش باید منحل شود تلاش آنها تا انحلال ارتش پیش رفت تا اینکه بالاخره امام با یک پیام تاریخی از مردم خواست در کنار ارتش قرار بگیرند و از آن حمایت کنند.

ظریفی یگانه ادامه داد: پس از پیام امام تمام مناطقی که مشغول درگیری مسلحانه علیه نظام بودند یکی از پس از دیگری تسلیم شدند.

وی با بیان اینکه شهید سپهبد قرنی نخستین شهید ترور کشور است توضیح داد: شهید قرنی از جمله شهیدانی است که تا شهادت برای پاک سازی کشور از عناصر ضد نظام تلاش کرد.

ظریفی یگانه با تاکید بر اینکه درجنگ تحمیلی کشور هیچ آمادگی برای جنگ نداشت عنوان کرد: 8سال دفاع مقدس به وسیله درایت فرماندهانی که در ارتش بودند پیش رفت.

وی توقف خودروهای رژیم بعثی در مرزها و آموزش نیروهای مردمی را از مهم‌ترین ماموریت‌های ارتش در زمان جنگ عنوان کرد و افزود: در واقع به وسیله همین آموزش‌ها ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نیرویی مقتدر و راهبردی شناخته شده است.

ظریفی یگانه تاکید کرد: ارتش در حال حاضر آمادگی هرگونه ماموریت در راستای خواسته های مقام معظم رهبری و ایجاد امنیت در داخل استان است.

وی با اشاره تلاش‌های نیروهای مسلح، سپاه و مرزبانی در تامین امنیت استان و کشور یادآور شد: اکنون کشاورزان در نقاط صفر مرزی استان با امنیت کامل به کار کشاورزی مشغول هستند.

ظریفی یگانه یادآورشد: ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار  آمادگی پاسخ به هرگونه یاوه‌گویی بیگانگان است.

وی گفت: ارتش حدود 49 هزار و 500 شهید تقدیم انقلاب کرد که بیشتر شهیدان ارتش مربوط به دوران 8 سال دفاع مقدس است.

ظریفی یگانه با تاکید بر اینکه ارتش ما نیرو محور است نه تجهیزات محور، متذکر شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها به خوبی توانسته است از تجهیزات خود استفاده کند.

وی افزود: تجهیزاتی که در بخش دریایی، زمینی و هوایی در اختیار داریم توسط خود ارتش تجهیز، تعمیر و نگهداری می‌شود و این نقطه قوت ارتش است.

ظریفی یگانه با بیان اینکه اغلب ارتش‌های دنیا از مستشاران نظامی بهره می‌برند و به ابرقدرت‌های شرق و غرب وابسته هستند بیان کرد: تجهیزات ارتش به همکاری وزارت دفاع و جهاد دانشگاهی و با توجه به تهدیداتی که مطرح است انجام می‌شود.

فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نقش ارتش در حوزه پدافند غیر عامل خوزستان به ویژه با توجه به بحران‌های زیست محیطی چیست گفت: در بحران اخیر خوزستان که منجر به قطعی برق و آب شد با ارسال نیروی انسانی  مورد نظر در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات خوبی توسط لشکر 192 و تیپ 392 دشت آزادگان انجام شد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار