تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از کجا بفهميم که عينک آفتابي استاندارد خريديم؟
اگر شما هم به دنبال خريد يک عينک آفتابي استاندارد هستيد به شما پيشنهاد مي‌کنيم عينک آفتابي‌اي خريداري کنيد که اين ويژگي‌ها را داشته باشد
عينک آفتابي يکي از ملزومات فصل بهار و تابستان است. اگر شما هم به دنبال خريد يک عينک آفتابي استاندارد هستيد به شما پيشنهاد مي‌کنيم عينک آفتابي‌اي خريداري کنيد که اين ويژگي‌ها را داشته باشد.

همه ما درباره مضرات اشعه ماوراء بنفش روي پوست آگاه هستيم، اما نمي‌دانيم که اين اشعه به همان اندازه روي چشم‌ها نيز تاثير مي‌گذارد و اگر چشم در طولاني مدت در معرض نور خورشيد قرار گيرد دچار مشکلاتي، چون آب مرواريد، برف کوري و سرطان خواهد شد. حتي اگر چشم‌ها در کوتاه مدت در معرض نور آفتاب قرار بگيرد سطح رويه لنز چشم را مي‌سوزاند. يک عينک آفتابي خوب ۹۹ تا ۱۰۰ درصد جلوي تشعشع UVA و UVB را مي‌گيرد. پس هنگام انتخاب عينک دقت کنيد تا از چشم‌ها به خوبي محافظت کنيد.

۱۰۰ درصد محافظ اشعه UV

مهم‌ترين نکته‌اي که هنگام خريد عينک آفتابي بايد در نظر داشته باشيد برچسبي است که نشان دهنده محافظت ۱۰۰ درصد عينک‌ها از اشعه ماوراء بنفش است. اما کمتر کسي هنگام خريد عينک آفتابي به خودش زحمت چک کردن محافظت اشعه UV لنز عينک را مي‌دهد.

عينک هر چه بزرگ‌تر باشد بهتر است

هر چه پوشش عينک بيشتر باشد آفتاب کمتر مي‌تواند به چشم‌ها آسيب برساند؛ بنابراين هنگام خريد عينک سعي کنيد عينک بزرگ انتخاب کنيد.

عينک‌هاي تيره‌تر درجه حفاظت بالاتر ندارند

تيره بودن شيشه عينک به اين معني نيست که از چشم‌ها بيشتر در مقابل نور خورشيد محافظت مي‌کنند.

رنگ لنز عينک اهميت زيادي ندارد

بعضي عينک‌ها شيشه سبز، خاکستري يا بنفش دارند. اين عينک‌ها آنچنان که بايد جلوي نور آفتاب را نمي‌گيرند، اما کنتراست را بالا مي‌برند و اين براي ورزشکاراني که بيسبال و گلف بازي مي‌کنند مفيد است.

لنزهاي پولاريزه جلوي نور را مي‌گيرند نه اشعه UV

عينک‌هاي پولاريزه تشعشع نوري که از سطوح صافي مثل آب و سنگفرش منعکس مي‌شود را کم مي‌کنند، اما از چشم‌ها به اندازه کافي در مقابل نور خورشيد محافظت نمي‌کنند، اما رانندگي و رفتن به جايي که آب هست را امن‌تر و لذت بخش‌تر مي‌کند.

قيمت فاکتور کيفيت نيست

يک عينک خوب لزوما قيمت بالايي ندارد. خيلي از عينک‌هاي ارزان قيمت هستند که برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند که با وجود قيمت پايين به اندازه خيلي از عينک‌هاي گران قيمت از چشم‌ها به خوبي محافظت مي‌کنند؛ بنابراين هنگام خريد عينک قبل از اين که قيمت آن را چک کنيد ببينيد آيا برچسب محافظ ۱۰۰ درصد اشعه UV دارند يا نه. اگر نداشت آن را کنار بگذاريد.

مرجع / آخرین خبر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا عبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
6
شما به چگونه بفهمیم که عینک حقیقی خریدیم یا سوری اشاره نکردید فقط به نوشته ی روی عینک اشاره کردید که با وجود بازار چین کپی آن نوشته کار سهلی می تواند باشد یا هر کشور دیگر لطف کنید اگر آزمایشی باشد که در آنِ، واحد خرید انجام داد اشاره کنید وگرنه نوشتاری شما اشباع کننده ی اطمینان ما نیست /بنده از یک عینک فروش عینکی خریدم که وقتی روی چشم بگذارید تصویری که دارید می بینید حذف و تصویری که اصلا دیده نمی شد به نمایش گذاشته می شد یکی هم می گفت اگر به صفحه ی خود پرداز نگاه کنید نباید نوشته ها را ببینی نمی دانم درست است یا نه ولی اگر کسی اطلاعات درست تری دارد ارائه نماید باتشکر
:
:
:
آخرین اخبار