تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با رأی موافق نمایندگان صورت گرفت؛
شعبه تخصصی درهر حوزه قضائی برای رسیدگی به تخلفات آلودگی هوا تشکیل می شود
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که برای رسیدگی به تخلفات و جرائم آلودگی هوا شعبه ای تخصصی در هر حوزه قضائی به تشخیص رئیس قوه قضائیه تشکیل شود
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که برای رسیدگی به تخلفات و جرائم آلودگی هوا شعبه ای تخصصی در هر حوزه قضائی به تشخیص رئیس قوه قضائیه تشکیل شود.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه هوای پاک با ماده 32 این لایحه با 132رأی موافق، 34 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 32 این لایحه؛برای رسیدگی به تخلفات و جرائم موضوع این قانون،به تشخیص رئیس قوه‌قضائیه شعبه‌ای تخصصی در هر حوزه قضائی اختصاص می‌یابد.

در تبصره1 ماده 32 لایحه مذکور آمده است: آن دسته از کارکنان سازمان که دوره آموزش ضابط دادگستری را زیرنظر دادستان مربوط طی کرده باشند،برای اجرای مفاد این قانون به‌عنوان ضابط دادگستری تعیین می‌شوند.

براساس تبصره2 ماده 32؛وزارت جهاد کشاورزی(سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری) و سازمان،در دعاوی حقوقی و کیفری ناشی از فعالیت‌ها، وظایف و تکالیف قانونی موضوع این قانون خود، از پرداخت هرگونه هزینه دادرسی معاف هستند.
:
:
:
آخرین اخبار