تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۱۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
107مدرسه عشایری خطرآفرین درخوزستان وجود دارد
107 مدرسه دانش آموز عشایری خطرآفرین با عمر بیش از 30 سال در استان وجود دارد
رئیس آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان گفت: 107 مدرسه دانش آموز عشایری خطرآفرین با عمر بیش از 30 سال در استان وجود دارد.

حمید قنبری دوشنبه در چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز عشایر استان خوزستان در تالار مطهری اهواز بیان کرد: حدود 600 مدرسه عشایری در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد، 156 مدرسه نوساز، 107 مدرسه خطر آفرین، 82 مدرسه کانکسی، 29 مدرسه کپری، 142 مدرسه چادری و بیش از50 مدرسه استیجاری عشایری است.

وی افزود:طی سه سال گذشته 71 مدرسه عشایری جدید در استان خوزستان تاسیس شده و 46 مدرسه کانکسی جایگزین مدرسه چادری شده است.

رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در ادامه سخنانش با بیان تحصیل 14 هزار دانش آموز عشایری در 14 منطقه استان، بیان کرد:اگر در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود بسیاری از مسائل و مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

امام جمعه موقت اهواز نیز در ادامه این آیین گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهش های بسیاری خوبی در کشور در بخش آموزش و پرورش رخ داد که این شتاب باعث ارتقاء جایگاه علمی کشور در دنیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت:توسعه پایدار در کشوربا توسعه علم امکانپذیر است، برخی ازکشورهای دنیا که از توسعه علمی برخورد هستند اما به لحاظ سیاسی وابسته به کشور آمریکا هستند.

وی افزود: با وجود آنکه سرمایه های ارزشمندی در مناطق عشایری وجود دارد، بسیاری از مناطق عشایری استان از کمترین امکانات برخوردارند و دانش آموزان و معلم ها برای کسب علم و دانش باید کیلومترها را طی کنند تا بر سر کلاس درس برسند.

امام جمعه موقت اهواز با تشویق خیران به منظور کمک رسانی به دانش آموزان عشایر در استان اظهار کرد: هزینه کردن برای دانش آموزان عشایری باعث می شود که فرزندان عشایر در آینده برای توسعه و پیشرفت کشورتلاش کنند.

در این مراسم که با حضور تعدادی از خیران مدرسه ساز و مسئولان استان برگزار شد بسیاری از خیرانی که در مراسم حضور داشتند با پرداخت پول و قول ساخت مدرسه به دانش آموزان مناطق عشایر خوزستان کمک کردند.

همچنین در این آئین از تعدادی از خیران مدرسه ساز عشایر فعال در استان خوزستان تجلیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار