تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل:
علی‌رغم تبلیغات؛ داروی غضروف‌ساز وجود ندارد!
در برخی تبلیغات ماهواره‌ها داروهایی به عنوان داروی غضروف‌ساز معرفی می‌شوند؛ اما واقعیت این است که چیزی به عنوان داروی غضروف‌ساز نداریم، بنابراین مراقب تبلیغات سوء این شبکه‌ها باشید
یک جراح و متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل گفت: در برخی تبلیغات ماهواره‌ها داروهایی به عنوان داروی غضروف‌ساز معرفی می‌شوند؛ اما واقعیت این است که چیزی به عنوان داروی غضروف‌ساز نداریم، بنابراین مراقب تبلیغات سوء این شبکه‌ها باشید.

دکتر عبدالحسین مهدی‌نسب اظهار کرد: زانودرد یکی از شایع‌ترین موارد ناتوانی و زمین‌گیر شدن افراد است اما برای درمان این عارضه باید باورهای غلط را اصلاح کرد. اخیرا داروهایی در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند که درصد بیشتری از آن‌ها جنبه تجاری داشته و بسیاری نیز بر اساس استانداردهای مرکز فدرال داروها، به عنوان دارو محسوب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: این داروها بدون نسخه پزشک خریداری می‌شوند، بنابراین مرکز ( FBA ) آن‌ها را به عنوان دارو محاسبه نمی‌کند. این موارد بیشتر به عنوان مکمل و داروی تقویتی هستند که بعضی از آن‌ها به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام متیل سولفنات، حالت مسکن دارند.

جراح و متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: گفته می‌شود که این داروها غضروف‌ساز هستند؛ اما واقعیت این است که چیزی به عنوان داروی غضروف‌ساز نداریم، بنابراین مراقب تبلیغات سوء این شبکه‌ها باشید.

مهدی‌نسب افزود: از جمله موارد دیگری که برای بیمار مورد توجه است، تزریق ژل در مفصل زانو است؛ در برخی مواقع بیمار مطرح می‌کند که برای درمان زانودرد و بهبود وضعیت مفصل زانو ژل در زانو تزریق شود. این ژل‌ها به اشکال تجاری موجود است و معمولا پزشک اقدام به تزریق این ژل‌ها می‌کند.

وی اظهارکرد: آنچه در این میان اهمیت بسیاری دارد این است که ما به هیچ عنوان از این ژل‌ها انتظار معجزه نداریم. ژل‌های تزریقی برای زانو معمولا تسکین‌دهنده درد زانو هستند.

این متخصص بیماری‌های استخوان و مفاصل گفت: ژل برای مواردی که آرتروز در حد ساییدگی متوسط مفصل زانو باشد، موثر خواهد بود و اگر ساییدگی مفصل خیلی شدید باشد، تزریق این ژل تاثیری بر وضعیت درد ندارد. برخی بیماران به علت شدت درد ناچار می‌شوند از این ژل‌ها برای تسکین درد زانو استفاده کنند ولی نباید درباره اثر آن‌ها اغراق کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار