تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اقتصادی استاندار خوزستان اعلام کرد:
حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه راه‌آهن
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: استانداری خوزستان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت کامل و تمام قد حمایت می‌کند.

سید علی بحرینی مقدم روز گذشته (28 فروردین‌ماه) در نشستی که با موضوع جذب سرمایه‌گذاری و توسعه حمل و نقل ریلی جنوب در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در استان خوزستان به ویژه در شهر اهواز پیشنهادهایی مطرح و مطالعاتی در بخش خدمات به ویژه در بخش هتل و مجموعه‌های تجاری و گردشگری انجام شده که هم استفاده مناسبی از این ظرفیت‌ها شود و هم به نوعی کمک به استان باشد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مجموعه‌های خدماتی استان تقویت شوند، زیرا در استان به لحاظ هتل و تخت هتل کمبود بسیاری داریم.

بحرینی مقدم با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه راه‌آهن خطاب به راه‌آهن و سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: روی حمایت و پشتیبانی استانداری حساب کنید؛ استانداری خوزستان با تمام توان و تمام قد در کنار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایستاده است و از آن‌ها حمایت و روند سرمایه‌گذاری را برای آن‌ها تسهیل می‌کند.

پراکندگی سازمان‌های بزرگ دولتی هزینه‌ها را افزایش داده است

همچنین در این نشست فرامند هاشمی زاده، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: پراکندگی سازمان‌های بزرگ دولتی در اطراف اهواز از دیدگاه خدماتی و توسعه‌ای هزینه‌ها را افزایش داده است. سازمان‌های بزرگی در اطراف اهواز ایجاد شده، شهر توسعه پیدا کرده و جزیره‌های بزرگ وسط آن مانده‌اند، در حالی که بسیاری از مناطق شهر از وجود خدمات اولیه شهری همانند فاضلاب محروم است.

وی افزود: به دلیل مسافتی که به خاطر وجود سازمان‌های بزرگ دولتی در اطراف اهواز ایجاد شده، شهر توسعه پیدا کرده اما از بابت نگاه خدماتی و توسعه‌ای این امر موجب افزایش هزینه‌ها شده است، در حالی‌ که این‌ها جزو اعتبارات و سرمایه‌های استان هستند.

هاشمی زاده با اشاره به وجود زمین‌های خالی اطراف اهواز که به دلیل توسعه بی‌رویه شهر اکنون از نظر ارزش اقتصادی و موقعیت تجاری مورد طمع و سوء‌استفاده واقع شده‌اند، تصریح کرد: وجود زمین‌هایی در اطراف شهر، طمع زیادی را برای مصادره آن‌ها به وجود آورده است و اگر برای آن‌ها چاره‌اندیشی نشود، نگاه دیگری به آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر راه‌آهن سرمایه خود را نگهداری و به توسعه استان کمک کرده و ما از هر نوع سرمایه‌گذاری در استان به‌صورت ویژه استقبال می‌کنیم و هر نوع مساعدت، کمک، پشتیبانی و همراهی را در همه زمینه‌ها انجام می‌دهیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: هر کاری که از دست ما بر بیاید تا راه‌آهن بتواند برنامه‌اش را پیاده کند انجام می‌دهیم و برای این کار آمادگی داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار