تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریمه صنایع آلاینده به میزان 3 تا 5 برابر خسارت وارده به محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به جریمه سه تا پنج برابری واحدهای آلاینده گفت: نظر نمایندگان مجلس این است که روی ماده ضوابط استقرار صنایع بحث‌ها و تحلیل های بیشتری انجام شود.

ناصر مهردادی با اشاره به اینکه استانداردهای زیست محیطی برای واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی تعریف شده است بیان کرد: براساس مصوبه اخیر مجلس چنانچه هریک از این واحدها استانداردهای لازم را در بخش آلودگی آب و هوا و... رعایت نکنند ، سه تا پنج برابر آسیبی که به محیط زیست رسانده اند، جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه با ابلاغ این مصوبه محیط زیست واحدهای آلاینده سه تا پنج برابر جریمه می‌شوند ادامه داد: محیط زیست اگر بتواند برای اجرای این قانون اقدام سریع و عملیاتی انجام دهد، به حل مشکلات زیست محیطی کمک بسیاری خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بابیان اینکه ماده ضوابط استقرار صنایع هنوز به تصویب نرسیده است اظهار کرد: نظر نمایندگان مجلس این است که روی این ماده بحث ها و تحلیل های بیشتری انجام شود و درحال حاضر ماده ضوابط اسقرار صنایع در کمیسیون های مجلس درحال پیگیری است.

مهردادی بیان کرد: این ماده به فاصله صنایع مختلف از شهرها باتوجه شدت آلودگی و دیگر مسائل زیست محیطی می پردازد و از جمله اصل هایی است که می تواند به بهبود کیفیت هوای کلان شهرها کمک کند.

جریمه سه تا پنج برابری واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی که آلودگی آنها بیش از حد مجاز است، از جمله مصوبات لایحه هوای پاک بود که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، همچنین ضوابط استقرار صنایع یکی از ماده های لایحه هوای پاک بود که به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار