تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جمع خبرنگاران:
عارف: حضور جهانگیری در انتخابات طبیعی است
حضور معاون اول رئیس جمهور در انتخابات طبیعی است و هر دلیل که لازم باشد آن را دنبال خواهد کرد
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور معاون اول رئیس جمهور در انتخابات طبیعی است و هر دلیل که لازم باشد آن را دنبال خواهد کرد.

 محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: همه باید اخلاق انتخاباتی را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رعایت کنند چرا که مبنای انقلاب اسلامی ما اخلاق بود و ما امید داریم تمامی جریانات در گروه‌های سیاسی، مبنای حرکت خود را قانون و اخلاق قرار دهند.

وی ثبت‌نام تعداد بسیاری از داوطلبان در انتخابات دوازده ریاست جمهوری، اظهار داشت: امیدواریم که با تفاهم میان شورای نگهبان، دولت و مجلس این مسأله به طور قانونمند حل شود البته دولت نیز می‌بایستی این مسأله را در لایحه جامعه انتخاباتی لحاظ کند و در غیر این صورت ما خود آن را در چارچوب یک طرح ارائه خواهیم داد.

عارف در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورای عالی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند و چگونگی تعیین فهرست نهایی اصلاح‌طلبان، گفت: ما اعلام کرده‌ایم که اعضایی که داوطلب شده‌اند در لیست هیچ نقشی ندارند و در جلسات نیز به هیچ عنوان نامزدهای استانی حضور نخواهند داشت.  

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، افزود: از اعضای حقوقی خواهش کرده‌ایم که نمایندگان خود را تغییر دهند و آنهایی که عضو حقیقی در شورا هستند بدون حضورشان تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد که ضوابط روشنی هم دارد.

وی، خاطرنشان کرد: ما درصددیم که فهرست قوی را بر اساس شایسته‌سالاری تهیه و ارائه کنیم.

عارف در جواب سؤال دیگری که نظر او را درباره ثبت‌نام تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری جویا شده بود، گفت: حضور افراد در انتخابات طبیعی است و نمی‌توان مانع آن شد ولی نامزد اصلی ما آقای روحانی است که امیدوارم با حضور فعال وی و انسجام و فعالیت ما رأی ایشان در دوره دوم از دوره اول ایشان بیشتر باشد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در مورد ثبت‌نام اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: حضور آقای جهانگیری در انتخابات طبیعی است و هر دلیلی که لازم باشد آن را دنبال خواهند کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار