تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۲۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد:
خوزستان دارای کمترین حجم بارندگی کشور در سال آبی جاری است
در سال آبی جاری، خوزستان با کمترین میزان بارندگی در صدر استان‌های کشور است
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در سال آبی جاری، خوزستان با کمترین میزان بارندگی در صدر استان‌های کشور است.

کوروش بهادری اظهار کرد: با توجه به موج بارشی که از دوشنبه وارد استان شد، تا ظهر فردا بارش‌های پراکنده‌ای در مناطق شمالی و شرقی استان خواهیم داشت.

وی افزود: حجم بارش‌ها قابل ملاحظه و همچنین قابل استفاده برای مصارف کشاورزی نخواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا در اهواز نیز بارش‌های جزئی داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از روند افزایش نسبی دمای هوای استان در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: تا روز شنبه دمای هوای خوزستان افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود دمای بسیاری از نقاط استان حتی به 40 درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

بهادری با بیان این‌که حجم بارش‌های سال جاری در خوزستان بسیار کم بود، عنوان کرد: در سال آبی 96ـ95 که از مهرماه سال گذشته شروع شد، کمترین بارش‌های کشور را در خوزستان داشتیم و خوزستان اولین استان با کمترین حجم بارندگی در کشور بود به طوری که حتی یزد از نظر میزان بارش‌ها پس از استان خوزستان قرار دارد و دومین استان کشور با کمترین میزان بارندگی بود.

وی ادامه داد: در سال آبی جاری بارش‌های خوزستان حدود 40 درصد نسبت به دوره نرمال کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده اینورژن در اهواز گفت: امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 112 متر بود  که علت این ارتفاع پایین، ریزش هوای سرد در روزهای گذشته بود.

بهادری اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دزفول با 29 درجه سانتی‌گراد و دهدز با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 21 تا 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.  
مرجع / ایسنا
برچسب ها: خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار