تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۲۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
ایجاد پایگاه سلامت در 111 نقطه حاشیه‌ای شهرهای خوزستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی 111 نقطه حاشیه‌ای شهرهای خوزستان و ایجاد پایگاه سلامت در این نقاط خبر داد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شناسایی 111 نقطه حاشیه‌ای شهرهای خوزستان و ایجاد پایگاه سلامت در این نقاط خبر داد.

دکتر شکرالله سلمان زاده در نشست خبری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حوزه بهداشت اظهار کرد: در دو سال گذشته به میزان 30 سال اخیر کارهای عمرانی و زیرساختی در حوزه بهداشت کشور انجام شد. در این زمینه، 2 هزار و 655 واحد بهداشتی در کشور احداث و 12 هزار واحد شهری و روستایی فرسوده تعمیر و تجیهز شد.

سلمان زاده افزود: در چند ماه آینده نیز 6 هزار و 200 واحد بهداشتی در کل کشور احداث می‌شود و 2 میلیون مترمربع به مساحت زیربنایی سلامت اضافه می‌شود که از این تعداد 162 واحد در استان خوزستان خواهند بود. از این تعداد 29 واحد در هفته سلامت بهره‌برداری می‌شوند و تا شهریورماه نیز واحدهای دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به چهار اصل اساسی سلامت بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اقدامات قابل توجهی داشت و علاوه بر آن خدمات سلامت روان نیز در این طرح ارائه شد.

سلمان زاده با اشاره به طرح تشکیل پرونده الکترونیک سلامت خاطرنشان کرد: از سال گذشته برای 2 میلیون و 500 هزار نفر پرونده تشکیل شده است و خواهشمندیم که مردم با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت، به صورت کاملا رایگان اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: اکنون خدمات‌رسانی بهداشت برای همه گروه‌های سنی ارائه می‌شود و 116 مرکز مجری پزشک خانواده روستایی نیز مجهز به خودرو شده و 24 آزمایشگاه روستایی نیز فعال شده‌اند و 5 قلم مکمل دارویی به شکل رایگان به دانش‌آموزان، کودکان و زنان باردار ارایه می‌شود.

سلمان زاده اظهار کرد: در حوزه شهری در استان خوزستان نیز 111 نقطه حاشیه شهر شناسایی شدند و برای اولین بار در این نقاط پایگاه سلامت احداث شد. قبل از این اقدام، هر 30 هزار نفر یک پایگاه سلامت داشتند و با اجرای این طرح، اکنون هر 10 هزار نفر یک پایگاه سلامت دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: راه‌اندازی سامانه بهداشت 190 نیز انجام شد که این سامانه آماده دریافت شکایت‌های مردمی در حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به شعار روز جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: شعار روز جهانی بهداشت امسال در مورد افسردگی است و شعار کشور ما نیز مربوط به سلامت کامل یعنی رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است.

سلمان زاده افزود: اختلالات روانی بعد از تصادفات و حوادث، دومین عامل مرگ و میر در جهان است و از هر چهار نفر یک نفر به مشکل روانی مبتلا است. 23.6 درصد در جامعه دارای اختلال روانی هستند و در کشور ما نیز 12 درصد افراد افسرده وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار