تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد:
استفاده از نیروی کار بومی در نهال کاری کانون ریزگردها
به کارگرفتن نیروهای بومی در این پروژه موجب شده است که در این منطقه فردی را بیکار نبینیم؛ تمام مردم محلی به کار گرفته شده‌اند تا این پروژه به سرانجام برسد
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به همکاری سپاه در طرح نهال‌کاری کانون‌های بحرانی ریزگردها در خوزستان گفت: به کارگرفتن نیروهای بومی در این پروژه موجب شده است که در این منطقه فردی را بیکار نبینیم؛ تمام مردم محلی به کار گرفته شده‌اند تا این پروژه به سرانجام برسد.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی در حاشیه بازدید از طرح مهار کانون‌های ریزگرد در خوزستان که روز سه شنبه (29 فروردین ماه) انجام شد، در خصوص همکاری سپاه با اداره‌کل منابع طبیعی استان در طرح مهار ریزگردها اظهار کرد: ماموریت جدیدی که شروع کرده‌ایم با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان خوزستان درحال اجرا است. این اولین تجربه ما در چنین وسعتی از کار نهال‌کاری در منطقه است که چهار هزار هکتار را در بر می‌گیرد اما در هندیجان ماموریتی به وسعت 300 هکتارانجام داده بودیم.

وی ادامه داد: سخت‌ترین بخش این طرح، ارتباط با مردم محلی بود، زیرا آن‌ها حس می کردند ما وارد زمین‌های کشاورزی آن‌ها شده‌ایم. آن‌ها اعتقاد داشتند که ما باید در کاشت و برداشت علوفه به آنها کمک کنیم که ما هم این امر را قبول کردیم. اگر به دقت به محل‌هایی که کار شده است توجه کنید می ‎ بینید که ما در بعضی نقاط نهال ‎ کاری انجام نداده‌ایم که به این دلیل است که آن مناطق، اراضی کشاورزی مردم بومی است.

حاجتی تصریح کرد: امروز که 40 روز از آغاز عملیات می‌گذرد تجربه ما نسبت به روز اول بیشتر شده است و احساس می‌کنیم که ارتباط ما با مردم بومی محل نیز صمیمی‌تر شده است. در روزهای ابتدایی حتی پیش آمده بود که برخی مردم جلوی بیل‌های کارکنان را می‌گرفتند و حتی به وزیر نیز معترض شدند که چرا وارد زمین آن‌ها شده‌ایم اما اکنون روزی نیست که مردم بومی این منطقه ما را به خانه‌هایشان دعوت نکنند. این مردم دوست‌داشتنی و بامحبت هستند و اگر آب را به این مردم برسانیم، قطعا آن‌ها این زمین را سبز خواهند کرد؛ زمینی که روزی سرسبز بود.

وی ادامه داد: اگر بالادستی‌ها آب را از این مردم گرفته ‎ اند واقعا در حق آن‌ها اجحاف کرده‌اند. این مردم اگر آب داشته باشند، خودشان کشاورزی می‌کنند و آن‌ها که به اهواز مهاجرت کرده‌اند، به روستاهای خودشان بازخواهند گشت و در آنجا کار خواهند کرد و به سراغ شغل‌هایی مثل دستفروشی نخواهند رفت، بلکه بار دیگر به کاری که عاشق آن هستند یعنی کشاورزی روی خواهند آورد.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان خاطرنشان کرد: به‌‌کارگرفتن نیروهای بومی در این پروژه موجب شده است که ما در این منطقه فردی را بیکار نبینیم. تمام مردم محلی را به کار گرفته‌ایم تا این پروژه را به سرانجام برسانیم. ما در واقع پیمانکاری را وارد کار نکرده‌ایم بلکه مردم بومی را وارد کرده‌ایم. هر جا احساس کرده‌ایم پیمانکار می‌خواهد وارد کار شود، دست او را بستیم و با فعالیتی که در اینجا در حال انجام است، قطعا در سال‌های آینده این مناطق به مکان‌های دیدنی تبدیل خواهند شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار