تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهداف ساخت دهکده تیراندازی خوزستان
این دهکده با نگاه به توسعه ورزش تیراندازی استان و تبدیل کردن خوزستان به قطب تیراندازی کشور و در کنار آن استفاده مردم خوزستان و اهواز از تفریحات سالم، راه‌اندازی خواهد شد
رییس هیات تیراندازی خوزستان با بیان این‌که طرح اولیه ساخت دهکده تفریحی، ورزشی و گردشگری در اهواز به تصویب رسیده است، گفت: این دهکده با نگاه به توسعه ورزش تیراندازی استان و تبدیل کردن خوزستان به قطب تیراندازی کشور و در کنار آن استفاده مردم خوزستان و اهواز از تفریحات سالم، راه‌اندازی خواهد شد.  

سیدسالار محمدنیا در خصوص اقداماتی که تاکنون  برای راه‌اندازی دهکده تیراندازی در اهواز صورت گرفته است، اظهار کرد: جلسات مربوط به ساخت دهکده تفریحی، ورزشی و گردشگری برگزار شده و طرح اولیه آن نیز در استان به تصویب رسیده است. همچنین نقشه‌های مربوط به این دهکده، از طریق فدراسیون در حال تهیه است.

وی با بیان این که زمینی به مساحت 50 هزار هکتاردر اهواز برای این دهکده در نظر گرفته شده است، گفت: اقدامات لازم در حال انجام است و مهم‌ترین بحث نیز زمین است که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پیگیر آن می‌باشد. 20 میلیارد تومان برای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه استان مصوب شده است.

رییس هیات تیراندازی خوزستان افزود: این طرح بسیار بزرگ است و به استان هم کمک بسیاری خواهد کرد. عزم‌مان جزم شده است که کارها هر چه سریع‌تر انجام بگیرد و قرار است تا قبل از سال مالی جدید، کارها انجام شود. در حال حاضر استاندار و معاون برنامه و بودجه وی و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان پیگیر کارهای مربوط هستند.  

وی عنوان کرد: علاوه بر این که این دهکده در ورزش قهرمانی و همگانی تاثیرگذار است، تمام رشته‌های تفریحی تیراندازی برای تمام خانواده‌ها در هر سنی، در آن جا مهیا است و همه می‌توانند از امکانات موجود در آن استفاده کنند. همچنین با توجه به وسعتی که این دهکده خواهد داشت، اولین و بی‌نظیرترین دهکده تفریحی، ورزشی و گردشگری در کشور خواهد بود.  

محمدنیا افزود: تمام سایت‌های این دهکده به صورت بین‌المللی است و پیش‌بینی برگزاری مسابقات بین‌المللی نیز در این دهکده شده است. در کل این دهکده با نگاه به توسعه ورزش تیراندازی استان و تبدیل کردن خوزستان به قطب تیراندازی کشور و در کنار آن استفاده مردم خوزستان و اهواز از تفریحات سالم راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: همچنین در بحث راه‌اندازی این دهکده، نگاه ویژه به توریست ورزشی، به ویژه حضور علاقه‌مندان کشورهای حوزه خلیج‌فارس مدنظر است. با توجه به این‌که استان خوزستان، استعدادهای خوبی در رشته تیراندازی دارد، این دهکده به پیشرفت هر چه بیشتر این استعدادها کمک خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار