تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر:
دریافت حقوق‌های نجومی خلاف عدالت اجتماعی است
دریافت حقوق‌های نجومی خلاف عدالت اجتماعی است و کسی که روحیه اشرافیگری داشته باشد، هیچگاه در مقابل ظلم قد علم نمی‌کند
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه فقر، تبعیض و فساد سه لکه ننگ درون کشور است، گفت: دریافت حقوق‌های نجومی خلاف عدالت اجتماعی است و کسی که روحیه اشرافیگری داشته باشد، هیچگاه در مقابل ظلم قد علم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی ظهر روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان و جمعی از نیروی دریایی آبادان و خرمشهر به مناسبت روز ارتش با اشاره به ماه پربرکت رجب، اظهار کرد: ماه شریف رجب، ماه ولایت و زمینه‌ساز برای ماه شعبان است و از طرفی این دوماه بستر را برای استفاده از میوه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین آفت و آسیب، گناه کردن است چرا که این عمل ما را از خداوند متعال دور می‌کند و گناه و آثار آن متوجه خود انسان می‌شود، رجب ماهی است که سرزمین دل انسان از گناه‌های چندین ساله جمع شده تخلیه می‌شود.

امام جمعه خرمشهر گفت: کسی باورش نمی‌شد که از انقلاب اسلامی حدود چهار دهه بگذرد و دوام پیدا کند، رسانه‌های غربی و استکبار برای پایان یافتن و شکستن انقلاب اسلامی ظرف زمانی مشخصی را معین می‌کردند، اما با وجود همه سنگ‌اندازی‌‌ها، اکنون حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد.

موسوی عنوان کرد: امکان ندارد کشوری ۶ ماه از لحاظ اقتصادی و نظامی در محاصره باشد و دوام بیاورد، در دهه ۶۰ حدود ۷۲ نفر از مسؤولان نظام توسط دشمنان شهید شدند، هر کشور دیگری بود از هم می‌پاشید، اما ما اکنون حدود چهار دهه از آن می‌گذرد.

وی افزود: دوردست‌ترین کشورهای جهان نیز طرفدار نظام ما هستند و من اعتقاد دارم که پرچم این نظام در دستان امام زمان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: ما ادعا نداریم که کشور و حکومت ما اسلامی است، گرچه اسماً اسلامی است، این سخن من نیست بلکه بیانات مقام معظم رهبری و مراجع است.

وی ادامه داد: عده‌ای در مدت کوتاهی حقوق نجومی می‌گیرند و اعلام می‌کنند که وضعیت اقتصادی جامعه خوب است، در حالی که آیا وضعیت اقتصادی اقشار مختلف و مردم مناسب است.

موسوی با تاکید بر اینکه فقر، تبعیض و فساد سه لکه ننگ کشور است، اظهار کرد: اگر در کشوری بنا است که ویژه‌خوارانی باشد، باید نیروهای مسلح باشند، در حالی که حقوق‌های نجومی خلاف عدالت اجتماعی است.

وی بیان کرد: اگر کسی روحیه اشرافیگری باشد، هیچگاه حاضر به قد علم کردن در مقابل ظلم نیست، حقوق نجومی در بخش‌های خصوصی حرف معقولی است چرا که مال از آن خود اوست اما از بیت‌المال بنا نیست همچین چیزی صورت بگیرد و عدالت اجتماعی در کشور رعایت نشده است و فقر همچنان بیداد می‌کند.

امام جمعه خرمشهر گفت: مقام معظم رهبری دو سال پیش گروهی را مامور کردند تا به حواشی کل کشور مراجعه کرده و گزارش‌هایی را خدمت ایشان جمع‌آوری کنند، گزارش این مساله حدود هزار و اندی صفحه شد و خلاصه آن را به هفتاد صفحه تبدیل کردند.

موسوی ادامه داد: مقام معظم رهبری پس از مطالعه گزارشات با مسؤولان عالیرتبه و تاثیرگذار نظام جلسه‌ای را ترتیب دادند که آن جلسه حدود ۷ ساعت طول کشید و مسؤولان این گزارشات را به صورت تصویری مشاهده کردند.

وی افزود: پس از مشاهده تصویری این گزارشات، مقام معظم رهبری به مسؤولان اعلام کردند که جلسه‌ی بعدی با هدف رسیدگی به این موارد در چه زمانی برگزار شود که مسؤولان هر کدام وقت یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه و ... اعلام کردند، که مقام معظم رهبری پس از شنیدن این پاسخ از مسؤولان، فرمودند که من تصور می‌کردم که با دیدن این وضعیت فردا صبح را برای جلسه انتخاب می‌کنید.

امام جمعه خرمشهر در پایان گفت: این کارهایی چون احداث کارخانه‌های فولاد که در شهرستان در حال انجام است، به دلیل آن برنامه‌های مقام معظم رهبری است و دولت کاری نکرده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار