تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۲۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد:
اختصاص بودجه 26 میلیارد تومانی برای تحقیقات نیشکر
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه تولید بیش از 583 هزار تن شکر در این واحد صورت گرفت گفت: بودجه 26 میلیارد تومانی برای تحقیقات نیشکر اختصاص یافت
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه تولید بیش از 583 هزار تن شکر در این واحد صورت گرفت گفت: بودجه 26 میلیارد تومانی برای تحقیقات نیشکر اختصاص یافت.

نسیم صادقی در جمع خبرنگاران از تولید بیش از 583 هزار تن شکر خبر داد و اظهار کرد: ضریب استحصال شکر در طراحی کارخانه‌های توسعه نیشکر 10 درصد تعریف شده بود اما خوشبختانه به یاری همکاران خلاق؛ ما این ضریب استحصال امسال به 11.4 درصد رسید و تقریباً تمامی واحدهای تابعه از این ضریب 10 درصد عبور کرده‌اند و توانستند، استانداردهای تعریف شده را پشت سر بگذارند.

وی افزود: همین تلاش باعث شد با توجه به بروز عوارض محیطی همچون سرمازدگی، در مجموع به تولید 583 هزار تن شکر برسیم.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: توسعه نیشکر سهمی 40 درصدی در تولید شکر در کشور دارد و امسال علاوه بر تولید 562 هزار تن شکر، با اخذ مجوزهای لازم جهت واردات حدود 230 هزار تن شکر خام (در راستای استراتژی ادغام تولید و تجارت) ظرفیت تامین حدود 800 هزار تن شکر در کشور را محقق خواهد کرد و این امر خوزستان را تبدیل به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تامین کننده یک محصول استراتژیک در کشور کرده است.

صادقی با اشاره به اختصاص بودجه 26 میلیارد تومانی تحقیقات در سال گذشته افزود: 76 طرح پروژه تحقیقاتی کاربردی در دستور کار موسسه تحقیقات این شرکت قرار گرفته است که 80 درصد آنها کاربردی، توسعه‌ای و پایه و6 درصد جهت‌دار است.

وی اضافه کرد: 9 طرح در حوزه به‌نژادی، بیوتکنولوژی، اصلاح نژاد بر اساس مطالعات مولکولی و کشت بافت، 28 طرح در حوزه گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهی، علف های هرز و غیره، 20 طرح در حوزه به‌زراعی، آبیاری، زه‌کشی، خاک‌شناسی، تغذیه گیاه و زراعت و 14 طرح در زمینه ماشین‌آلات و مکانیزاسیون بوده است.

صادقی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت، تحقیقاتی  با هدف عارضه‌یابی انجام شد که در نهایت توانستیم 14 حوزه اصلی و 26 عارضه فرعی را بیابیم که در کار گروه‌های ویژه به آنها پرداختیم.، همچنین طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار محاسبات و شبیه‌سازی کارخانه شکر خام برای تحلیل عملکرد نقاط بهینه تولید یکی دیگر از دستاوردهای تحقیقاتی بود که در کنگره جهانی Issct در سال 2016 این گزارش ارائه شد.

وی با اشاره به همکاری موسسه تحقیقات نیشکر با 9 موسسه تحقیقاتی و دانشگاه‌های  داخلی و خارجی اظهار داشت: همکاری با موسسات تحقیقاتی بین‌المللی هند و آلمان، برگزاری بیش از 5 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزش تخصصی و انتشار 4 کتاب تالیفی و ترجمه در سال 95 برخی از فعالیت‌های تحقیقاتی که در موسسه تحقیقات شرکت توسعه نیشکر انجام شده است و برخی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار