تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان منطقه آزاد اروند خبرداد:
انعقاد تفاهم نامه با لهستانی‌ها برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان
تفاهم نامه ای با یک شرکت تراکتورسازی لهستانی برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد و در این زمینه منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن زمین جهت راه‌اندازی شرکت تراکتورسازی اعلام کرد
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به لهستان گفت: تفاهم نامه ای با یک شرکت تراکتورسازی لهستانی برای راه‌اندازی خط تولید تراکتور در خوزستان منعقد شد و در این زمینه منطقه آزاد اروند آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن زمین جهت راه‌اندازی شرکت تراکتورسازی با ظرفیت ۱۰۰ تا ۲۵۰ اسب بخار به این شرکت اعلام کرد.

اسماعیل زمانی شامگاه 29 فروردین ماه در نشست بررسی دستاوردهای سفر به لهستان با اشاره به بحث ریزگردها در استان خوزستان اظهار کرد: در تبریز تولید تراکتور با ظرفیت پایین‌تر از ۱۰۰ اسب بخار در حال انجام است و  در این زمینه طبق مذاکرات انجام شده، شرکت لهستانی متعهد شده است تا سالانه ۲ هزار دستگاه تراکتور تولید کند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی خط تولید تراکتور در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند، توسعه و افزایش توان کشاورزی در استان و کشور و همچنین تامین نیاز کشورهای منطقه است که امیدواریم در این زمینه موفق عمل کنیم.

زمانی تصریح کرد: همچنین در این سفر طی بازدید از یک شرکت تولید بالگرد در لهستان، مقرر شد در صورت توافق، ۲ دستگاه بالگرد از این شرکت برای استان خریداری و وارد کشور شود.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به استفاده بالگرد در امداد هوایی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند امضا شد که در این تفاهم‌نامه نگهداری و تامین پرسنل مورد نیاز به عهده وزارت بهداشت و خریداری این هلیکوپترها در صورت لیزینگ شدن از سوی منطقه آزاد انجام می‌گیرد.

زمانی با بیان این‌که خط تراموا بین آبادان و خرمشهر را نیز اجرایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: یک شرکت برای توسعه تکنولوژی و تولید برق از پسماند اعلام ‌آمادگی‌ کرده است که با توجه به میزان تولید زباله در آبادان و خرمشهر، شاید نیاز باشد از زباله دیگر شهرهای استان نیز استفاده شود.

همچنین در این نشست کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای قرارداد ساخت کارخانه ادوات کشاورزی که جزو دستاوردهای سفر به لهستان است، با توجه به شرایط حاکم بر استان از جمله شرایط اقلیمی پیشنهاد می‌شود ساخت هرگونه کارخانه ابزار یا ادوات کشاورزی با برگزاری نشست تخصصی و بررسی‌های پارامترهای مختلف انجام گیرد .

وی با اشاره به بحث ریزگردها در استان خوزستان افزود: بعد از سفر به کشور لهستان ۹ ایمیل دریافت کردیم و در این زمینه تبادل اطلاعات لازم انجام گرفته تا تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را بتوانیم اجرایی کنیم . از این تعداد ۸ مورد درخواست فروش محصولات از جمله صنایع غذایی، سبزیجات و میوه‌های تازه یا خشک شده، ماشین آلات کشاورزی، کودهای شیمیایی و یک مورد نیز درخواست خرید پسته بود .

چنگلوایی تصریح کرد: در بحث فروش هماهنگی‌های لازم با بخش مرکز توسعه مکانیزاسیون و  مدیریت صنایع وزارت انجام شد. همچنین در بحث فروش پسته نیز لیست فروشندگان یا صادرکنندگان این محصول با هماهنگی استان‌های مرتبط ارسال شد .

وی خاطرنشان کرد: در خصوص قرارداد احداث نیروگاه‌ در کانون‌های ریزگرد، باید جلسه‌ای برگزار شود تا اطلاعات لازم در خصوص زمین‌های مورد نیاز، ارایه و بررسی شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار