تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۲۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات مدیره راه‌آهن کشور:
برنامه توسعه حمل و نقل ریلی کشور بزودی ابلاغ می‌شود
برنامه توسعه حمل و نقل ریلی به زودی در گردهمایی مدیران کل راه‌آهن سراسر کشور توسط مدیرعامل راه‌آهن ابلاغ می‌شود
عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه توسعه حمل و نقل ریلی به زودی در گردهمایی مدیران کل راه‌آهن سراسر کشور توسط مدیرعامل راه‌آهن ابلاغ می‌شود.

سعید رسولی با بیان این‌که توجه ویژه به توسعه حمل و نقل ریلی در دولت تدبیر و امید وجود دارد، اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی جزو برنامه‌های اولویت‌دار رییس جمهور است و آخرین بار در زمان تقدیم لایحه بودجه سالیانه مجددا تأکید کردند که توسعه حمل نقل و ریلی جزو اولویت‌های دولت یازدهم است.

وی افزود: توجه به توسعه حمل و نقل ریلی مورد تأکید رهبری بوده و هست و این توجه و تأکید در بندهای 25 و 24 قانون سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغیه رهبری است و در این بندها به صراحت به توسعه حمل و نقل ریلی و ایجاد مزیت رقابتی برای راه‌آهن توجه و تأکید شده است.

رسولی با بیان این‌که گسترش کریدورهای ترانزیتی و کریدور شمال به جنوب نیز مورد تأکید جدی دولت است، تصریح کرد: راه‌آهن در سال‌های اخیر با جدیت و تلاش زیاد از این حمایت‌ها استفاده کرده است و همکاران من عزمشان را جزم کرده‌اند تا به توفیقات بیشتر دست پیدا کنند.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف بلندی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده، در حال تجهیز خود هستیم و برنامه‌ریزی‌های مفصلی را انجام داده‌ایم و همکاران ما در معاونت‌های راه‌آهن و مناطق برنامه‌های عملیاتی را برای رسیدن به این هدف طی سال‌های اجرای برنامه ششم توسعه به تفکیک ارائه کرده‌اند .

عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در هیات مدیره راه‌آهن نیز این موضوع در دستور کار قرار گرفت و چندین جلسه در خصوص تصویب برنامه‌ها برگزار شد .

رسولی بیان کرد: با عزمی جزم بنا داریم از همه زمان‌های برنامه استفاده لازم و کامل را ببریم و برنامه توسعه حمل و نقل ریلی به زودی در گردهمایی مدیران کل راه‌آهن سراسر کشور توسط مدیرعامل راه‌آهن ابلاغ می‌شود .

وی با بیان این‌که از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 یک میلیون و 700 هزار مسافر در پیک مسافرتی نوروز جابه جا شد، یادآور شد: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری که قانون برای راه‌آهن کرده، سهم 30 درصدی در حمل بار و سهم 20 درصدی در حمل مسافر است.

رسولی اظهار کرد: خرسندیم که در سال 95 رکورد حمل بار را در تاریخ راه‌آهن پشت سر گذاشتیم و رکورد حمل بار از طریق ناوگان ریلی کشور با جابه جایی 40 میلیون تن بار در سال 95 در تاریخ راه‌آهن شکسته شد .

وی تصریح کرد: در زمینه حمل مسافر علی‌رغم این‌که در سال 95 بیش از 300 واگن با عمر بالا و فرسوده را به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی سیر مسافر از رده خارج کردیم اما آمار حمل مسافر مشابه سال قبل و با رشد اندکی همراه بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار