تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با رأی موافق نمایندگان؛
بهره برداری تخریب از تالاب‌ها ممنوع شد
نمایندگان مردم در خانه ملت هرگونه بهره‌برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها گردد را ممنوع کردند
نمایندگان مردم در خانه ملت هرگونه بهره‌برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها گردد را ممنوع کردند.

 در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور با ماده (1) لایحه مذکور که در خصوص بهره‌برداری از تالاب‌ها است با 134 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقات کردند.

گفتنی است در ماده (1) لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور آمده است: هرگونه بهره‌برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها گردد ممنوع است، مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

تبصره- آیین نامه تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب‌ها حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط سازمان حفاظت محیط زیست تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد تا مبنای عمل سازمان مذکور و تمامی مراجع ذیربط قرار گیرد. این دستور العمل باید متضمن حفظ و احیای تالاب های کشور باشد.
:
:
:
آخرین اخبار