تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هنگام، مقصدی هیجان‌انگیز برای گردشگران /عکس
هنگام با در اختیار داشتن 3 روستا به نام‌های هنگام قدیم، هنگام نو و غیل جاذبه‌های تاریخی دارد که در کنار جاذبه‌های طبیعی آن بسیار زیبا است.
 سفر به مناطق طبیعی بسیار هیجان انگیز خواهد بود به ویژه آنکه مقصد این سفر یک جزیره باشد. این‌بار سفر به جزیره «هنگام» را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم تا پیش از آمدن فصل تابستان به این منطقه رفته و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

برای سفر به هنگام باید راهی جزیره قشم شوید. برای رسیدن به قشم می‌توانید از مسیر هوایی و یا زمینی-دریایی استفاده کنید. بی‌شک روش دوم می‌تواند هیجان‌انگیز‌تر باشد. البته برای سفر به هنگام نیز باید به روستای شیب دراز قشم رفته و سپس در آنجا با استفاده از قایق به هنگام بروید.

هنگام با در اختیار داشتن 3 روستا به نام‌های هنگام قدیم، هنگام نو و غیل جاذبه‌های تاریخی دارد که در کنار جاذبه‌های طبیعی آن بسیار زیبا است. جالب است بدانید روستای غیل به دلیل قرارگیری در منطقه‌ای گود، آب بسیاری را در خود جمع می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های تاریخی این جزیره، تاسیسات بندری است که انگلیسی‌ها در زمان قاجار آن را تاسیس کرده‌اند. اما جاذبه های طبیعی این جزیره ساعت‌ها شما را مشغول خواهد کرد. سنگ مادر و دختر یکی از این جاذبه ها است. سنگ‌هایی که شبیه به انسان است. اگر درباره این سنگ‌ها از مردمان بومی منطقه سوال بپرسید به شما خواهند گفت؛ این سنگ‌ها متعلق به مادر و دختری است که به هنگام فرار از زورگویان در زمان قدیم، دست دعا به سوی خداوند بلند کردند و از او نجات خواستند و خداوند هم آنها را به سنگ تبدیل کرد و به این وسیله آنها را نجات داد.

کوه های سرخ نیز از دیگر زیبایی‌های هنگام است. خاک‌های قرمز این کوه‌ها که به گلک معروف است، جاذبه‌ای توریستی منطقه محسوب می شود.

در کنار موارد یاد شده، تماشای دلفین‌ها نیز از دیگر زیبایی‌های هنگام است. البته بخش هیجان‌انگیز جزیره هنگام پارک کرکودیل‌ها است. دیدن این حیوانات خطرناک بخشی از سفر شما را مهیج خواهد کرد.

مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار