تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۵۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان:
رشد نرخ بیکاری در خوزستان
اکنون با یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری جویای کار مواجه هستیم که بخش عمده آنها دانش‌آموختگان جویای کار هستند چرا با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در خوزستان سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به لحاظ نرخ بیکاری رشد داشته است
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اکنون با یک جمعیت ۳۰۰ هزار نفری جویای کار مواجه هستیم که بخش عمده آنها دانش‌آموختگان جویای کار هستند چرا با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در خوزستان  سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به لحاظ نرخ بیکاری رشد داشته است.

علی بحرینی امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سنوات گذشته مقام معظم رهبری بحران اقتصادی را پیش‌بینی می‌کردند امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری کردند. مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی تکلیف کردند که برنامه‌ریزی دقیق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال داشته‌ باشند.

وی با بیان اینکه تکالیف قانونی کلان در سطح کشور صورت می‌گیرد و ابلاغ می‌شود شاید در برخی استان‌ها که ظرفیت محدودی دارند این ابلاغیه‌ها کارگشا باشد، افزود: به نوعی خوزستان یک استان بی‌نظیر از لحاظ فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی بنابراین می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و عملیاتی به امر اشتغال ورود کنیم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به عدم حضور روسای دستگاه‌های اجرایی در جلسه تصریح کرد: حضور نیافتن روسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان در ابتدای سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نشان می‌دهد که نتوانستیم حساسیت لازم را ایجاد کنیم تنها با تصویب مصوبات و تخصیص اعتبار مشکلی حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال اولویت کاری همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: اکنون با یک جمعیت 300 هزار نفری جویای کار مواجه هستیم که بخش عمده آنها دانش‌آموختگان جویای کار هستند چرا با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در خوزستان  سال 95 نسبت به سال 94 به لحاظ نرخ بیکاری رشد داشته است؟

بحرینی با اشاره به تذکرات استاندار خوزستان مبنی بر اینکه خطر و تهدید اکنون آمریکا و تکفیری‌ها نیستند بلکه اقتصاد و اشتغال است، بیان کرد: هر دستگاه‌ اجرایی باید نقشه‌راهی برای اشتغال داشته باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که قطار شورای اشتغال روی ریل قرار نگرفته باشد باید جلسات کارگروه اشتغال هر هفته با برنامه‌ریزی و نقشه‌راه مشخص دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و الزاما روسای دستگاه‌ها در جلسه حضور داشته باشند تا امسال با یک جهش اشتغال در استان روبه‌رو شویم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار