تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:
ارتقاء رتبه کنکور خوزستان، مبتنی بر برنامه
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته برپایی این نمایشگاه در اهواز را کار بسیار ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت‌های خارج از این مجموعه برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش عنوان کرد
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته برپایی این نمایشگاه در اهواز را کار بسیار ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در میان دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت‌های خارج از این مجموعه برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش عنوان کرد.

علی زرفشان امروز در حاشیه بازدید از اولین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته در اهواز، ارتقای رتبه کنکور در خوزستان را نتیجه یک روند چندین ساله دانست و اظهار کرد: تلاش ‌ای جدی در آموزش و پرورش خوزستان زمینه‌ساز ارتقاء رتبه کنکور آموزش و پرورش خوزستان شده است و نکته مهم در این خصوص استمرار پیشرفت در جایگاه کنکور خوزستان است که یک‌ساله به‌دست نیامده و مبتنی بر برنامه به‌تدریج اتفاق افتاده است.

وی گفت: یکی از کارهای مثبتی که در طول سه سال اخیر در دولت انجام شد تحلیل نتایج امتحانات نهایی بود که تا پیش از این انجام نمی‌شد؛ ما ارائه‌دهنده یک تحلیل ملی هستیم که نشان می‌دهد به چه سمتی در حرکت هستیم و هر استانی نیز به‌صورت مستقل این ارزیابی‌ها را انجام می‌دهد‌‌ که خوشبختانه این موضوع به یک فرهنگ تبدیل شده است.

زرفشان گفت: سال گذشته در سفر به استان خوزستان، مشاهده کردم که خوزستان برای فراهم کردن بسترهای لازم برای رشد و پیشرفت، اقدام به تحلیل و بررسی نتایج امتحانات نهایی می‌کند و کلیه ادارات آموزش و پرورش خوزستان نیز طی جلساتی این نتایج را مورد بررسی قرار داده‌اند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردند تا در راستای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند که این اقدامات زمینه‌ساز افزایش کیفیت آموزش در این استان شد.

وی همچنین با اشاره به ارتقای رتبه کنکور خوزستان از 27 به 19 در دولت یازدهم، گفت: اگرچه در بحث کنکور رقابت چشمگیر و سختی بین استان‌ها وجود دارد، اما استان خوزستان با تلاش‌های جدی که انجام داد، توانست در رتبه کنکور ارتقا پیدا کند.

زرفشان همچنین با اشاره به برپایی اولین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته، اظهار کرد: بازارچه‌های کسب‌وکار دانش‌آموزی یکی از بخش‌های این نمایشگاه است که کار ارزشمندی در راستای ارائه توانمندی‌های دانش‌آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی است و با ابتکار استان خوزستان انجام شده است.

وی حضور صنایع وابسته به آموزش به‌عنوان بخش دیگر این نمایشگاه را نیز مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از رویکردهای آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی و استفاده از ظرفیت‌های خارج از این مجموعه برای ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش است.

زرفشان با تاکید بر اینکه ایجاد غرفه‌های ارائه‌دهنده خدمات آموزشی موجب آشنایی دانش‌آموزان با ارائه‌دهندگان چنین خدماتی  به‌خصوص خدمات بخش خصوصی و استفاده بهینه از آن می‌شود، گفت: افرادی که در حوزه آموزش و پرورش ذی‌نفع هستند می‌توانند به ارائه آموزش‌های مناسب به دانش‌آموزان کمک کنند.

نخستین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته از 28 فروردین الی یکم اریبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز در قالب 80 غرفه به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع در حال برگزاری است و علاقه‌مندان می‌توانند در دو شیفت صبح و بعد از ظهر از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کنند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
1
چرا چرت میگید؟
کیفیت اموزش و پرورش خوزستان در بین 30 استان 28ه!
کنکور از صدقه سر پول های نجومی مشاوره و معلم خصوصی است.
کمتر ببافید.
:
:
:
آخرین اخبار