تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان:
حقوق بازنشستگان کشوری با افزایش امسال تا چند روز آینده پرداخت می‌شود
مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان از پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری ظرف چند روز آینده با افزایش‌های امسال خبر داد
مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان از پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری ظرف چند روز آینده با افزایش‌های امسال خبر داد و گفت: به دنبال عقد تفاهم‌نامه‌ای هستیم تا در محل خانه امید اهواز، غربالگری سالمندان را راه‌اندازی کنیم؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین صندوق بازنشستگان کشوری و فنی و حرفه‌ای به منظور توانمندسازی بازنشستگان در حوزه اقتصادی منعقد شده است.

 آرش رشادتمند در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش که روز چهارشنبه، 30 فروردین‌ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در دو حوزه بیمه‌ای و اقتصادی فعالیت می‌کند. در حوزه اقتصادی در دولت تدبیر و امید با درایت دولت، شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه صندوق به 6 هلدینگ تبدیل و این شرکت‌ها در سال 95 به سوددهی قابل توجهی رسیدند.

وی افزود: در حوزه بیمه‌ای در امور بازنشستگان در سال 96 دولت کار بزرگی انجام داد و علاوه بر 10 درصد افزایش حقوق، همسان‌سازی نیز انجام شد؛ به طوری‌که حقوق‌های بیشتر از 2 میلیون تومان، 10 درصد افزایش یافتند و حقوق‌های کمتر از آن نیز علاوه بر همسان‌سازی بر اساس جدول ماده 119 قانون خدمات کشوری 10 درصد افزایش پیدا کردند.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: ظرف چند روز آینده حقوق بازنشستگان کشوری با افزایش‌های امسال پرداخت می‌شود.

رشادتمند تصریح کرد: در دولت قبل، کل اعتبار وام پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری 64 میلیارد تومان بود. در سال 95 این مبلغ به 750 میلیارد تومان افزایش یافت و در خوزستان با افزایش 10 میلیارد تومانی، 29 میلیارد تومان وام سه میلیون تومانی بدون بهره به بازنشستگان پرداخت کردیم. در بحث فرآیند پرداخت حقوق بازنشستگان نیز در دولت جدید از پنج روز به 2 ساعت کاهش پیدا کرد.

وی افزود: 58 درصد از مشترکان ما را وزارت آموزش و پرورش، 14 درصد وزارت بهداشت و بقیه را بازنشستگان دیگر دستگاه‌های دولتی و اجرایی تشکیل می‌دهند. در حوزه منزلت و تکریم بازنشستگان کارهای بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید انجام شد، مانند ساخت خانه‌های امید در شهرهای دارای بیش از 2 هزار بازنشسته که در حال حاضر در شهرهای اهواز، دزفول و اندیمشک سه باب خانه امید وجود دارد.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان، ادامه داد: خانه امید مرکزی تفریحی، فرهنگی، ورزشی است و هر کدام از این مراکز با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده‌اند. در سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز در سه سال اخیر صندوق، عملکرد قابل توجهی داشته است. بازنشستگان می‌توانند سه نوبت در سه سال متوالی از یارانه سفر استفاده کنند و 50 درصد هزینه بازنشسته و یک نفر همراه او را صندوق پرداخت می‌کند.

رشادتمند درباره بیمه تکمیلی، گفت: در سال گذشته اعتبار بیمه تکمیلی صندوق که از منابع خود صندوق بازنشستگان پرداخت شده است، حدود هزار میلیارد تومان و در خوزستان نیز خوشه بیمه‌ای ما حدود صد هزار نفر بود. برگزاری کلاس‌های آشنایی با بیماری آلزایمر در استان با توجه به وضعیت شیوع بالای آلزایمر در کشور از دیگر برنامه‌های ما است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی آلزایمر در اهواز با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد و با استقبال خوبی مواجه شدند. این کارگاه‌های آموزشی در حوزه آلزایمر، تغذیه بازنشستگان و غیره در سراسر استان به نوبت در سال جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان تصریح کرد: به دنبال عقد تفاهم‌نامه‌ای هستیم تا در محل خانه امید اهواز بتوانیم غربالگری سالمندان را راه‌اندازی کنیم. تفاهم‌نامه‌ای نیز بین صندوق بازنشستگان کشوری و فنی و حرفه‌ای به منظور توانمندسازی بازنشستگان در جهت اقتصادی منعقد شده است. در حال حاضر در حال انجام آمایش سرزمینی هستیم. با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر شهرستان، کلاس‌های آموزشی، تولید و بازار محور را برای بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها در نظر داریم.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
2
دروغه!مادرم بازنشسته فرهنگی است.دریافتیش 1200 بود اما حالا فقط 10 درصد خالی بهش افزایش حقوق دادند و دریافتی ایشان به 1320 رسید.لطفا پیگیری کنید.
:
:
:
آخرین اخبار