تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم ساماندهی بازارهای روز و صفا در خرمشهر
ساماندهی بازارهای روز و صفا در اولویت کاری مسئولان و اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر قرار گیرد
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر گفت: ساماندهی بازارهای روز و صفا در اولویت کاری مسئولان و اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر قرار گیرد.

کاظم بهردینی چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت خرمشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت نابسامان و مشکل ساز بودن دست فروشان در بازارهای روز و صفا، مسئولان دستگاههای اجرایی ، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان با تعامل و همکاری این بازارها را ساماندهی کنند.

وی افزود: امیدواریم امسال پس از مکان یابی مناسب برای دستفروشان شاهد انتقال آنان به بازارهای امام علی(ع) و امام رضا(ع) باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمشهر در بخش دیگری ازاین نشست بر افزایش کیفیت آب آشامیدنی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه کیفیت و کنترل کیفیت آب آشامیدنی از دغدغه های همگانی است، شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی باید برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی، برنامه ریزی مدونی در سال جاری داشته باشند.

بهردینی افزود: به رغم اینکه در ماههای گذشته در نمونه گیری ها هیچ مورد میکروبی نداشته ایم ولی ارتقای استانداردهای کیفی و مطلوبیت بهتر آب مد نظر ما است.

وی در ادامه به معضل وجود سگ های ولگرد پرداخت و گفت: امسال شهرداری تدابیر ویژه ای برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در شهر و روستا انجام دهد.

رئیس شبکه داشت و درمان خرمشهر نیز دراین نشست گفت: در سال 95 طرح تحول سلامت هزینه زیادی برای دولت داشت و خرمشهر از لحاظ درمان خدمات ارزنده ای به بیماران در بیمارستان ولیعصر (عج) و خانه های بهداشت این شهرستان ارائه کرد.

فرشید بهشتی با اشاره به طرح های عمرانی و زیرساخت های درمان خرمشهر گفت: بخش اورژانس ، کلینک بیمارستان ولیعصر (عج) و بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی و مرکز قلب جنوب که یک برند و افتخار برای شهرستان خرمشهر است پیشرفت های قابل توجهی دارد و امیدواریم امسال بخش عمده طرح های بهداشت و درمان به بهره برداری برسد.

وی نوسازی درمانگاه امام رضا(ع) و درمانگاه فردوسی و 27 خانه بهداشت را یادآور شد و گفت: مرحله اول ساخت آموزشگاه بهورزی کوی بهروز بهره برداری شده و مرحله دوم بهسازی آزمایشگاه مرکز بهداشت طالقانی در حال انجام است.

بهشتی، عملکرد طرح وارنیش فلوراید واحد بهداشت و دندان خرمشهر در سال 95 خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح در سطح دانشکده علوم پزشکی آبادان رتبه اول را کسب کرد و امیدواریم در سال 96 علاوه بر اجرای طرح های بهداشتی شاهد بهره برداری از طرح های عمرانی نیز باشیم.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در این نشست وجود مانداب ها و گنداب را از مشکلات عمده بهداشت شهری خرمشهری خواند و گفت: تجمع مانداب ها و آب های راکد به خصوص آب های باقی مانده از بارندگی علاوه بر بوی تعفن باعت تجمع حیوانات موذی و حشرات شده است.

مهرداد پاریان زیتونی افزود: به رغم اینکه خیلی از این مانداب ها از سوی شهرداری خشکانده شده اما حجم کار جوابگوی میزان گنداب ها نبوده و شکایت های متعددی از سوی مردم به ما ارسال شده است.

وی رفع شکستگی های شبکه آب و فاضلاب را از دیگر موارد مصوب در سال 95 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته مصوبات متعددی در خصوص رفع شکستگی های شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی داشته ایم ولی تاکنون این مشکل به قوه خود باقی است.

پاریان زیتونی ، بر کنترل کیفی آب آشامیدنی، مواد غذایی و استخرها تاکید کرد و گفت: رفع سریع کلیه شکستگی های شبکه آب و فاضلاب، کنترل بهداشتی بر کارخانه های یخ، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به خصوص رستوران ها و اغذیه فروشان از مهمترین راهکاری های پیشگیری از بیمارهای واگیر است.

رئیس امور آبفای خرمشهر در این نشست گفت: 60 درصد شبکه آب آشامیدنی شهرستان خرمشهر فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

رضا پورجلالی افزود: در حال حاضر آب مصرفی وارد شده به شبکه آب آشامیدنی خرمشهر مانند آب آشامیدنی اندیمشک و دزفول است اما به دلیل فرسودگی شبکه و شکستگی های متعدد آب آشامیدنی در برخی مناطق کیفیت خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه ما برای بازسازی شبکه مناطق بحرانی مینوشهر و خرمشهر آمادگی را داریم، گفت: وزارت نیرو برای تامین اعتبار لازم اوراق مشارکت جهت بازسازی شبکه آب آشامیدنی قول مساعد داده است.

جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور اعضای این شورا در مرکز بهداشت شهرستان خرمشهر برگزار و مقرر شد که سگ های ولگرد جمع آوری، مانداب ها خشکانده شود و بخش عمده ای از شکستگی ها شبکه آب آشامیدنی اصلاح شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار