تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیر ساخت چهار گیت موقت گمرک در ورودی های منطقه آزاد اروند آماده شد
زیر ساخت های موقت چهار گیت گمرک در ورودی های منطقه آزاد اروند آماده شده است
معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت:زیر ساخت های موقت چهار گیت گمرک در ورودی های منطقه آزاد اروند آماده شده است.

محمدرضا معتمدی افزود:با راه‌اندازی گیت‌های منطقه آزاد اروند سرمایه گذاران و گردشگران خارجی بدون روادید می‌توانند وارد منطقه آزاد اروند شوند و تحقق این مهم باعث ایجاد نشاط تجاری و اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر می شود.

وی اظهارکرد: اگر ورود اتباع عراقی در منطقه آزاد اروند آسان شود بدون شک بخش مهمی از خدمات تجاری، درمانی و سلامت آنها در این منطقه انجام می‌شود که رونق اقتصادی در پی خواهد داشت.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: هم اکنون تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز و زیرساخت‌های چهار گیت به شکل موقت در ورودی‌های منطقه آزاد اروند آماده‌شده است.

معتمدی از امضای قرارداد خرید یک دستگاه ایکس ری خودرویی با 120 میلیارد ریال با وزارت دفاع خبر داد و افزود: این دستگاه ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و صنایع الکترونیکی ایران است که به‌زودی در شلمچه نصب و راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه ایکس ری ساخته‌شده توسط نیروهای متخصص داخلی با یک‌سوم هزینه خارجی خریداری و با نصب آن از ورود بخش عمده‌ای از قاچاق کالا به کشور جلوگیری می‌شود.

معتمدی اظهارکرد: با پیگیری فرماندار خرمشهر ورود اتباع عراقی با خودروی شخصی به تصویب رسیده که با نصب دستگاه خودرویی ایکس ری این امکان برای اتباع عراقی امکان‌پذیر خواهد شد.

وی عراق را شریک تجاری خارجی این سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت:کشور عراق به‌ واسطه مسائل اقتصادی مهمترین شریک تجاری برای منطقه آزاد اروند محسوب می‌شود و در این راستا ارتباط اقتصادی این منطقه آزاد با بصره به شکل جدی پیگیری می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار