تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
کمبود نیروی انسانی برای راه اندازی بیمارستان اروندکنار
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، علت عدم راه اندازی بیمارستان اروند کنار را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، علت عدم راه اندازی بیمارستان اروند کنار را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد.

علیرضا آموزنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمان حاضر بیمارستان طالقانی به طور عملی فاقد اتاق های عمل، بخش زایمان و بخش بستری داخلی است، اظهار کرد: با راه اندازی بال شمالی این بیمارستان، حدود ۸۰ تخت به مجموعه اضافه می شود. ضمن آنکه برای نخستین بار وجود ۴ اتاق عمل استاندارد را در منطقه تجربه می کنیم، اتاق هایی که نه تنها در سطح منطقه و استان بلکه در سطح کشور جزء بهترین المانها به شمار می روند.

وی افزود: به دلیل ارجاعی بودن بیمارستان طالقانی، پذیرش بیماران از بیمارستان های خرمشهر و شادگان به این بیمارستان نیز انجام می شود.

آموزنده با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به کارمان یک برنامه استراتژیک را تعریف و شروع به اجرای آن کردیم که همچنان ادامه دارد، بیان کرد: ایجاد زیرساخت های فیزیکی منطقه از جمله ساخت بیمارستانهای مورد نیاز و مراکز بهداشتی درمانی از جمله آنها بود که خوشبختانه در حال انجام و ادامه است..

وی اظهار کرد: تکمیل نیروی انسانی موجود و بومی گرایی در حوزه سلامت از دیگر برنامه های قابل پرداخت ما بود که خوشبختانه با حمایت وزیر بهداشت نسبت به جذب و استخدام پزشکان و پرستاران بومی به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر و رفع نیاز اقدام کردیم.

*تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: خوشبختانه تلاشمان در حوزه توسعه آموزش ثمربخش بوده و در زمان حاضر دانشکده علوم پزشکی آبادان استعداد تبدیل شدن به دانشگاه را دارد، امید می رود به رغم مقاومت ها و موانعی که بر سر راه تحقق این امر وجود دارد، این اقدام اصلی ترین کار ما در سال جاری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از تثبیت شاخص های محقق شده در حوزه بهداشت به عنوان دیگر برنامه های این دانشکده نام برد و گفت: در ادامه، ارتقاء شاخص هایی که احتمال ضعف در آنها وجود دارد را دنبال می کنیم.

آموزنده افزود: در زمینه کاهش مرگ و میر مادران امسال جزء ۵ دانشکده برتر کشور بودیم و این در حالی است که شاخص مذکور در سال ۹۴ خوب نبودند، حفظ این شاخص برایمان بسیار حائز اهمیت است و بایستی همچنان برای آن برنامه ریزی و کار کنیم و امید است در حوزه بهداشت به اهداف مد نظر خود در سطح ملی و استاندارد برسیم.

وی با اشاره به کمک برای توسعه فروش کالا و امنیت غذایی و دارویی منطقه بیان کرد:در حوزه غذا و دارو نیز امید می رود تا با راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو در سال جاری بتوانیم اقدام مثبتی را انجام دهیم..

وی با بیان اینکه در حوزه درمان توسعه فضاهای بیمارستانی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: طبق برنامه، در سه ماهه نخست امسال بال شمالی بیمارستان طالقانی و برخی از اورژانس هایمان را به طور رسمی راه اندازی می کنیم تا به بخشی از اهدافمان در این باره که افزایش سطح خدمات رسانی به مردم است، برسیم..

به گفته وی در برنامه سه ماهه نخست این دانشکده برای افتتاح، بال شمالی بیمارستان طالقانی آبادان، کلینیک های بیمارستان های خرمشهر و شادگان، اورژانس ولیعصر خرمشهر لحاظ شده است که در صورت تامین منابع این مهم شدنی است و به مردم قول داد که در زمان یاد شده شاهد راه اندازی مراکز مذکور خواهند بود..

*برای راه اندازی بیمارستان اروندکنار کمبود نیروی انسانی داریم

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیمارستان اروندکنار گفت: در مورد بیمارستان اروندکنار دیگر بزرگترین مشکل ما سازه نیست بلکه بحث تامین نیروی انسانی مورد نیاز است که در این باره با برخی از مراکز صحبت کرده ایم تا با ما مشارکت یکدیگر بتوانیم این نیاز را رفع کنیم.

آموزنده با بیان اینکه برای راه اندازی هرچه سریعتر این بیمارستان آماده واگذاری بخشی از این بیمارستان به بخش خصوصی هستیم، افزود: برای ما راه اندازی این بیمارستان بسیار حائز اهمیت است اما در تامین نیروی انسانی مورد نیاز با مشکل مواجهیم که امید می رود دولت در این باره هم به ما مجوز دهد و هم در تامین نیروی مورد نیاز به ما کمک کند.

وی در خصوص اشتغال به عنوان بخشی از شعار امسال توضیح داد: هنگامی که ظرفیت تخت های بیمارستانی از ۶۰۰ تخت به هزار و ۱۰۰ تخت افزایش پیدا می کند، برای هر تخت به طور متوسط سه نیرو جذب می شود و این بدان معناست که ما به ایجاد اشتغال کمک کرده ایم.

وی تصریح کرد: به طور مثال در بیمارستان اروندکنار با ۳۲ تخت بیمار به طور اسمی و ۵۴ تخت اصلی اگر به ازای هر تخت سه نفر را محاسبه کنیم، نیاز به ۱۵۰ نیرو در بخش های مختلف داریم و این در مبحث اشتغال بسیار مهم است.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین در بخش خرید تجهیزات مورد نیاز بیمارستانهایمان، توجه به تولید ملی را از یاد نبرده ایم و در صورت وجود تجهیزات دارای استاندارد داخلی آنها را خریداری و اگر مشابه آنها در کشور نبود از خارج تامین و وارد می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار