تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۵۳۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:
انتظاراتمان در حوزه ورزش‌وجوانان خوزستان محقق نمی‌شود
خوزستان، استعدادهای بسیاری دارد و به عنوان یک ناحیه صنعتی، دارای مواهب و ظرفیت های بسیاری است ولی انتظارات ما در حوزه ورزش و جوانان محقق نمی شود
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: خوزستان، استعدادهای بسیاری دارد و به عنوان یک ناحیه صنعتی، دارای مواهب و ظرفیت های بسیاری است ولی انتظارات ما در حوزه ورزش و جوانان محقق نمی شود.

افشین حیدری در جلسه شورای ورزش خوزستان اظهار کرد: یکی از بهترین حوزه هایی که می توان در آن کار کرد تا جامعه ای سالم را داشته باشیم حوزه ورزش است.

وی افزود: ۲۵ مصوبه در سال ۹۴ و ۹۵ داشتیم و جلسات شورای ورزش و جوانان برگزار شده در این دو سال فقط چهار مورد بوده و این عدم برگزاری جلسات به صورت منظم اصلا صحیح نیست. اینجا دور هم جمع نمی شویم که فقط مصوباتی را داشته باشیم بلکه برای سرزمینی تصمیم می گیریم که حوزه ورزش باید در آن تقویت شود.

حیدری بیان کرد: اولین دستور کار جلسه، بررسی مصوبات قبلی شورای ورزش و جوانان است؛ در آخرین جلسه سال گذشته هشت مصوبه داشتیم که برخی از آنها به سرانجام رسیده و برخی نیز متأسفانه یا اجرا نشده و یا اینکه نیمه کاره رها شده است.

وی با اشاره به اینکه ورزش های مناسب تأثیر بسیاری در تأمین سلامت دارد توضیح داد: اگر به این شیوه شورا را مدیریت کنیم و فقط مصوبات داشته باشیم راه به جایی نمی بریم؛ ما در ارتباط با سلامت جامعه حرف می زنیم که تنها در حوزه بهداشت و درمان نیست.

حیدری در ارتباط با مصوبه های آخرین جلسه شورای ورزش و جوانان خوزستان گفت: تدوین توسعه ورزش همگانی در سطح استان انجام شد ولی به دلیل نبود اعتبارات مغفول ماند، ورزش کارکنان در دستگاه ها و نهادها به صورت همگانی، حمایت از ورزشکاران در رده قهرمانی و استفاده از ظرفیت ماده ۵۳ برای این موضوع (۸۰ درصد پیشرفت این مصوبه بوده که همچنان پیگیر اتمام آن هستیم)، برگزاری همایش های پیاده روی، تأمین اعتبار دو و نیم میلیارد تومان برای تجهیز از محل اعتبارات تملک دارایی برای کمک به زیرساخت های ورزشی خوزستان ابلاغ شد ولی متأسفانه یک میلیارد آن کسر شده و هیچ تخصیصی هم داده نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در برخی استان ها انصافا رقم هایی را برای ماده ۵۳ عنوان می کنند که ما افسوس می خوریم خوزستان با این همه منابع چرا باید از طریق ماده ۳۵ این همه عقب باشد. سال گذشته چهار همایش پیاده روی در خوزستان برگزار شد که امسال برگزاری ۱۰ پیاده روی را برنامه ریزی کردیم که امسال فروردین در اهواز برپا و در خرمشهر و رامهرمز نیز در برنامه اجرایی قرار دارند. سازمان آب و برق، شرکت ملی حفاری و نفت به شیوه ارائه خدمات کمک هایی را در راستای ماده ۵۳ داشتند.

وی افزود: دستور کار بعدی در ارتباط با بررسی مسائل و موانع پیش روی هیئت جانبازان، معلولان و هیئت های مشابه است؛ از نزدیک بازدیدی از هیئت جانبازان و معلولان داشتیم و واقعا درخور شأن خوزستانی که نقش بسیاری در دفاع مقدس داشته کسی از ورزشکاران این هئیت حمایت نکند.

حیدری بیان کرد: فوتبال هفت نفره ما طی چند روز آینده میزبان مسابقات کشوری است ولی از نظر امکانات بسیار ضعیف هستند. نگاه جامعه استان به ورزش جانبازان و معلولان به ویژه سازمان ها باید بهتر از این باشد. برای رسیدن به اهداف نیاز به ابزار داریم و فقط در منابع مالی خلاصه نمی شود بلکه انتظار داریم همه خود را در توسعه فضای ورزشی استان سهیم بدانند.

وی با اشاره به نیمه کاره ماندن دو مجموعه ورزشی برای معلولان در خوزستان تصریح کرد: در حالی که اصفهان و شیراز خیلی وقت است این مجموعه ها را به بهره برداری رسانده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مطابق ماده ۵۳ باید یک درصد اعتبارات دستگاه ها به ورزش اختصاص پیدا کند و هر مدیرکل حاضر به فعالیت برای تأمین سلامت جامعه اش باشد آن وقت این اعتبار را اختصاص می دهد. حاضریم با دستگاه ها تفاهمنامه ای منعقد کنیم تا این اعتبار را برای کارکنان خود هزینه کنند چون هدف فقط افزایش سرانه ورزشی در استان است.

باید بتوانیم طی سه سال پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم اما متاسفانه مثلا پروژه سالن رزمی در یک شهرستانی ۱۸ سال نیمه کاره رها می ماند.

وضعیت ورزشکاران معلول خوزستان اصلا مناسب نیست

 رئیس هیئت جانبازان و معلولان خوزستان گفت: وضعیت ورزشکاران معلول خوزستان اصلا مناسب نیست و تاکنون متاسفانه هیچ کس یاری گر ما نبود.

مهرداد شیرعلی در جلسه شورای ورزش استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ رشته برای مردان و چهار رشته در بخش بانوان داریم. ۶ نفر به المپیک ریو اعزام کردیم که چهار نفر آنها ورزشکار بودند و مقام های طلا، نقره و برنز را کسب کردند.

وی افزود: کاری که تاکنون انجام دادیم سخت نبود بلکه زجرآور بود ولی با نیت خالصانه تیم انجام شد. در کنار این سختی ها نقاط قوتی داریم که از آن جمله می توان به آمادگی برای اعزام به مسابقات ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی اشاره کرد.

شیرعلی بیان کرد: وضعیت ورزشکاران معلول خوزستان اصلا مناسب نیست و برنامه ریزی های بسیاری برای استفاده از ظرفیت های استان داشتیم ولی تاکنون متأسفانه هیچ کس یاری گر ما نبود.

وی در پایان اظهار کرد: شرمنده تأمین حداقل نیازهای معلولان ورزشکار هستیم چون منابع مالی بسیار کم است در حالی که با حداقل حمایت ها نیز قادر به جذب ورزشکاران معلول بسیاری هستیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار