تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۳۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست شورای سلامت شهرستان شوش مطرح شد
آبفای شوش مشکلات منازل ۷ هکتاری مهر را برطرف کند
فرماندار شهرستان شوش از اداره آب و فاضلاب شهری خواست تا نسبت به رفع مشکلات فاضلاب منازل مهر ۷ هکتاری شهر شوش اقدامات لازم را انجام و گزارشات این اقدامات را به صورت هفتگی اعلام کند
فرماندار شهرستان شوش از اداره آب و فاضلاب شهری خواست تا نسبت به رفع مشکلات فاضلاب منازل مهر ۷ هکتاری شهر شوش اقدامات لازم را انجام و گزارشات این اقدامات را به صورت هفتگی اعلام کند.

رضا نجاتی امروز در  نشست شورای‌ سلامت وامنیت غذایی شهرستان شوش که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار‌ شد، اظهار داشت: شوش یکی از شهرستان‌هایی است که در این زمینه ارائه خدمات به مسافران نورورزی و راهیان‌نور به صورت تمام قد وارد عمل شد و با جدیدت در ایام نوروز خدمات قابل توجهی را به هموطنان ارائه نمود.

وی از مسئله بهداشت به عنوان یک موضوع همگانی یاد کرد و افزود: تمامی مردم و ادارات باید در کنار مرکز بهداشت همکاری جدی را در امر بهداشت و آگاه سازی جامعه داشته باشند.

فرماندار شوش بیان کرد: آنچه که در این میان مهم است قرارگیری تمامی اعضای شورای سلامت شهر در کنار هم و با حس مسئولیتپذیری و پاسخگویی است تا قسمتی از مشکلات بهداشتی مردم رفع شود.

وی گفت: هفته سلامت امسال با شعار زندگی سالم با نشاط و امید نامگذاری شده که باید با آموزش نکات و توصیه‌های بهداشتی در این خصوص زمینه‌ ایجاد زندیگی سالم و بانشاط  را در جامعه فراهم کنیم.

نجاتی شروع گرما را فصل شیوع انواع بیماری‌های روده‌ای عنوان کرد و افزود: نظارت بر مراکز عرضه‌ی مواد‌غذایی، سالن‌های غذا خوری و همچنین آب شرب مصرفی باید در الویت کاری مرکز بهداشت در این فصل از سال قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و گرمای فصل تابستان ضروری است تا میزان کلر شبکه آب آشامیدنی شهرستان شوش به ویژه در مناطق روستایی با دقت بیشتری کنترل شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش گفت: افرادی که با آتش زدن مزارع کشاورزی پس از فصل برداشت بهداشت عمومی و محیط زیست را تهدید می‌کنند بنابراین با آنها برخورد جدی و قاطع می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت و همکاری ادارات و نهادها با شبکه بهداشت و درمان در زمینه بهداشت و سلامت شهروندان خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی جامعه با مشارکت مردم تلاش کنند.

غلامرضا میرزایی سرپرست مرکز‌بهداشت شهرستان شوش نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این مرکز ارائه کرد.

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از بیماری التور در فصل گرم، ساماندهی ماشین‌های حمل فاضلاب، توجه به کلر‌زنی آب شرب در روستاها و رسیدگی جدی به وضعیت بهداشتی روستاها از مهمترین موارد مطرح شده در شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان شوش بود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار