تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته سلامت و عدم همكاري شهرداري اهواز عليرغم مصوبه كارگروه سلامت استان!
اميدواريم با تغيير رويه اين ارگان مهم و حياتي، شاهد بروز تحولاتي مثبت و سازنده در مديريت شهري كلانشهر اهواز در راستاي همكاري سازنده جهت كمك به ارتقاء سواد سلامت شهروندان و فرهنگ سازي سلامت باشيم. ان شاءالله
کنوکارپوس، باران، نفس، شورای سلامت استان و شهرداری!اهميت اطلاع رساني و انتقال مباحث و پيام هاي مرتبط با سلامتي به شهروندان از طرق مختلف بر كمتر كسي پوشيده است. يكي از مهمترين اشكال اطلاع رساني، تبليغات محيطي در سطح شهر با استفاده از ظرفيت هاي موجود و با كمك و همكاري تمام ارگانها و سازمانهاي خدمتگزار مردم است، چرا كه همواره گفته ميشود تنها ٢٥درصد مباحث سلامت مردم در حاكميت وزارت بهداشت و بيش از ٧٥ درصد اين مباحث در اختيار ساير سازمانها و نهادهاي اجرائي مي باشد و به طور قطع با عدم همكاري اين سازمانها و ضعيف بودن همكاري هاي بين بخشي، حق مطلب آنگونه كه بايسته و شايسته است عملياتي نمي گردد.

هر ساله هفته سلامت(٧-١ ارديبهشت ماه)، فرصت مغتنمي براي يادآوري اين رسالت ها به ساير سازمان هاي اجرائي است كه متعهدانه و دلسوزانه در طول سال پاي كار بيايند و سهم و نقش خود را در اين ميان ايفاء نمايند.

يكي از ارگانهايي كه بطور اثربخش مي تواند در بحث فرهنگ سازي سلامت در بين شهروندان نقش آفريني كند، شهرداري ها هستند كه با در اختيار داشتن پتانسيل هاي فراوان و امكانات مطلوب در سطح شهر، مي توانند در انتقال مفاهيم و پيام هاي سلامتي به مردم بخوبي نقش آفريني كنند.

اما در اين ميان، متأسفانه شهرداري كلانشهر اهواز در اين خصوص نتوانسته است آنگونه كه بايد و شايد همكاري مطلوبي را با دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز داشته باشد و شايد اوج اين عدم همكاري در هفته سلامت سال جاري در حال بروز مي باشد چرا كه عليرغم تصويب موضوع در كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان به رياست استاندار (بند سوم صورتجلسه ششمين كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان در سال ١٣٩٥) جهت اختصاص بيلبوردها و فضاهاي تبليغاتي متعلق به شهرداري به مركز بهداشت استان به منظور در معرض ديد قرار دادن پيام هاي سلامتي، اما متأسفانه به وضوح شاهد عدم تمكين شهرداري اهواز به اين مصوبه هستيم و درخواست هاي كتبي معاونت بهداشت دانشگاه در راهروهاي شهرداري و روابط عمومي اين سازمان همچنان سرگردان و بلاتكليفند!.

اميدواريم با تغيير رويه اين ارگان مهم و حياتي، شاهد بروز تحولاتي مثبت و سازنده در مديريت شهري كلانشهر اهواز در راستاي همكاري سازنده جهت كمك به ارتقاء سواد سلامت شهروندان و فرهنگ سازي سلامت باشيم. ان شاءالله
:
:
:
آخرین اخبار