تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات ۶.۵ میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی از خوزستان
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در سال گذشته از استان ‌به میزان ۱۷میلیون و ۳۴۹هزار و ۸۴۰تن کالاهای غیرنفتی صادر شده است
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در سال گذشته از استان ‌به میزان ۱۷میلیون و ۳۴۹هزار و ۸۴۰تن کالاهای غیرنفتی صادر شده است.

یونس حسین‌نژادیان با اشاره به میزان صادرات و واردات استان خوزستان در یک ساله 95 اظهارداشت: در سال گذشته از استان خوزستان به میزان 17 میلیون و 349هزار و 840 تن کالاهای غیرنفتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان از صادرات استان خوزستان 6 میلیارد و 469 هزار دلار ارزش دارد، افزود: صادرات استان خوزستان در سال گذشته به نسبت سال 94 در حدود یک درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان درباره واردات استان خوزستان بیان کرد: از نظر وزنی 15میلیون و 350 هزار تن و از نظر ارزشی 6 میلیارد و 500 هزار دلار واردات استان خوزستان در سال گذشته بوده است.

وی گفت: این میزان از واردات در سال گذشته به نسبت سال 94 در حدود 6درصد کاهش داشته که این موضع از لحاظ تراز تجاری برای خوزستان امری مثبت ارزیابی می‌شود.

 حسین‌نژادیان با اشاره به مهم‌ترین کشورهای هدف برای صادرات و واردات کالا عنوان کرد: کشورهای چین، عراق، کویت، امارات، افغانستان، هند و نیز کشورهای آسیایی میانه از جمله کشورهای هدف برای صادرات کالا و نیز کشورهای چین، آلمان، امارات، هند، ترکیه، تایلند، آذربایجان، مالزی و برزیل به عنوان کشورهایی که وارداتی کالا به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه 30 درصد صادرات استان خوزستان در سال 95 به کشور عراق بوده است، توضیح داد: خوزستان در سطح کشور دارای رتبه نخست صادرات به کشور عراق و نیز استان سوم صادرات کالاهای غیرنفتی است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان به مهمترین کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: محصولات پتروشیمی، کشاورزی، صنایع معدنی و دستی و نیز فلزات از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به شمار می‌رود.

وی گفت: خوزستان تنها استانی است که سه اتاق بازرگانی دارد ولی متاسفانه از نظر برنامه ریزی و حرکت بخش خصوصی به نسبت دیگر استان‌ها از جمله اصفهان و آذربایجان شرقی عقب‌تر است.

حسین‌نژادیان تاکید کرد: انتظار می‌رود که با هماهنگی، همدلی، همفکری و نیز ارائه برنامه مطلوب، منویات مقام معظم رهبری و نیز مسئولان محقق شود چرا که هر چه ما بتوانیم صادرات غیرنفتی را تقویت کنیم توانسته‌ایم اشتغال و تولید را تقویت کنیم.

وی به شعار امسال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس شعار سال هدف گذاریهایی انجام شده که باید در راستای تحقق اهداف سعی و تلاشمان را بیش از پیش کنیم.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: ما دولتی‌ها در کنار بخش خصوصی در زمینه زیرساخت‌ها و نیز دیگر نیازها هماهنگی‌ها و روانسازی‌هایی انجام می‌دهیم ولی در اصل بخش خصوصی باید با برنامه حرکت کند و اتحاد، همدلی و نیز حرکت روبه جلو به دور از اختلافات و مسائل شخصی را در دستور کار خود قرار دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار