تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت روز زمین پاک؛
یک تن زباله از منطقه شیمبار اندیکا جمع آوری شد
به مناسبت روز زمین پاک در آیین پاکسازی منطقه شیمبار اندیکا ، در مدت چهار ساعت بالغ بر یک تن زباله از این منطقه توسط دوستداران محیط زیست جمع آوری شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:به مناسبت روز زمین پاک در آیین پاکسازی منطقه شیمبار اندیکا ، در مدت چهار ساعت بالغ بر یک تن زباله از این منطقه توسط دوستداران محیط زیست جمع آوری شد.

منطقه گردشگری دشت شیمبار از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا در 45 کیلومتری شهر قلعه خواجه و 100 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.

شنبه احمد رضا لاهیجان زاده در آیین نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه رهنما در اهواز افزود: باید بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری کرد؛ دانش آموزان سفیر سلامت هستند و دانش آموزان هر موردی که در شهر با سلامتی و محیط زیست مغایرت دارد باید گوشزد کنند.

وی گفت: خوزستان 10 سال است که درگیر گرد و غبار است و دانش آموزان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این مشکل حل شود در زمان بروز گرد و غبار از سلامت خود مراقبت کنند و در سطح شهر ترددی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز بیان کرد: 18 فروردین روز جهانی بهداشت است که به همین مناسبت در ایران هفته سلامت برگزار می شود.

اسماعیل ایدنی گفت: شعار امسال هفته سلامت ' زندگی سالم با نشاط و امید' ، و شعار روز جهانی بهداشت ' افسردگی، بیایید با هم صحبت کنیم' نامگذاری شده که هدف از این شعار تقویت ارتباطات جمعی و برطرف کردن بیماری افسردگی با صحبت کردن است.

وی درادامه افزود: مشخص شده که دردنیا به ازای هر چهار نفر یک نفر به افسردگی مبتلا است که متاسفانه در ایران نیز این آمار وجود دارد و بیشتر افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند ریشه در کودکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: افسردگی دو نوع دارد یک نوع که زندگی فرد را کاملا فلج می کند و با مراجعه به روانپزشکی درمان می شود و نوع دیگر که ریشه در استرس و اضطراب دارد.

ایدنی گفت: ریشه بسیاری از افسردگی ها نوع نگاهی است که مردم به زندگی دارند و برای داشتن یک زندگی سالم لازم است که نشاط و شادابی را در زندگی خود قرار دهیم.
در این آیین نمایشگاه غذا، و نیز مکانی برای تست فشار و قند خون شرکت کنندگان در مدرسه برپا شده بود.

هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت در حال برگزاری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار