تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۴۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز برداشت محصولات پاییزه ایذه از اواخر اردیبهشت
برداشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه دارد
مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

محمد سروی اظهار کرد: سطح اراضی قابل برداشت محصول جو 22 هزار هکتار، گندم 22 هزار هکتار و محصول کلزا 475 هکتار است.

وی افزود: عملکرد متوسط در هر هکتار گندم آبی 3 تن، گندم دیم 800 تا 1200 کیلوگرم، جو 800 کیلوگرم و محصول کلزا نیز نیم تا یک تن پیش‌بینی می‌شود.

سروی تصریح کرد: در شهرستان ما 5 مرکز خرید وجود دارد که شامل کارخانه آرد، مرکز پیان، سوسن، دهدز و یک مرکز در حومه شهر می‌شود که همه آن‌ها متعلق به تعاون روستایی هستند.

سروی بیان کرد: در شهرستان 15 دستگاه کمباین وجود دارد و لازم است از دیگر شهرستان‌ها کمباین های مورد نیاز خود را تامین کنیم که حدود 80 تا 70 دستگاه کمباین مهاجر دیگر باید به شهرستان وارد شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: قیمت گندم پایین است و این مساله دغدغه همه کشاورزان است و انتظار دارند که قیمت گندم هرساله به گونه‌ای افزایش یابد که بتوانند نیازهای خود را تأمین کنند.

وی با تاکید بر کیفیت گندم تولیدی شهرستان، به اهمیت پرداخت بهای محصول به کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه پول کشاورزان با تأخیر پرداخت شود، مشکلات آن‌ها مضاعف می‌شود و بنابراین انتظار داریم دولت در موعد مقرر بهای محصول کشاورزان را پرداخت کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار