تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰ تا ۲۰ خرداد؛ زمان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در اهواز
یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز امسال به عنوان یکی از برنامه‌های جشن رمضان از ۱۰ تا ۲۰ خرداد در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود
یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز امسال به عنوان یکی از برنامه‌های جشن رمضان از ۱۰ تا ۲۰ خرداد در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود.

سید کریم موسوی، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری جشن رمضان در استان خوزستان خبر داد و گفت: جشنواره ماه مبارک رمضان یک جشنواره قرآنی است که امسال در کل شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های مختلفی تدارک دیده شده که محور اصلی آن برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در اهواز و شهرستان‌ها است، افزود: در نمایشگاه قرآن امسال که به عنوان یک نمایشگاه فراملی دیده شده است، بخش‌های مختلفی پیش‌بینی شده است؛ از جمله رسانه مکتوب، امسال از ناشران برگزیده و مطرح مذهبی و دینی کشور برای حضور در نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

موسوی ادامه داد: در بخش رسانه غیرمکتوب نیز از شرکت‌های مختلفی دعوت به عمل آمده و سعی شده است از ناشران کل کشور در نمایشگاه حضور پیدا کنند. در زمینه قلم قرآنی با توجه به اینکه شرکت‌های مختلفی در این عرصه وارد شده‌اند، سعی شد یک عرصه رقابتی در نمایشگاه ایجاد شود و محصول خوبی از نظر کیفیت و قیمت به دست هم استانی‌های ما برسد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در جشن بزرگ رمضان که در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار خواهد شد، بخش‌‌های مختلف هنری، نمایشی، محافل انس با قرآن، محافل شعر رمضان، برنامه‌های رقابتی، تجمعات مذهبی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین مسجد را یکی از محورها در نمایشگاه امسال عنوان کرد و افزود: امسال تنها سالی است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مسجد به عنوان محور مورد توجه قرار گرفته است و در آن تلفیقی از فعالیت‌های قرآنی و مسجدی را خواهیم دید. چون اعتقاد داریم جایگاه و مرکز تلاوت قرآن کریم، مساجد است.

موسوی گفت: این محور در قالب برنامه‌هایی چون ارائه توانمندی‌های کانون‌های مساجد، غرفه تخصصی ایده‌ال‌های کانون‌های مساجد، غرفه تخصصی خبرگزاری مسجد، سالن نمایشگاهی گلدسته‌های شهر من، غرفه طرح تلاوت نور در یک نگاه، مدهامتان در یک نگاه، از دیروز تا امروز، محافل جزءخوانی شبانه کانون‌های مساجد(هر شب یک شهرستان)، مراسم بزرگ فعالان مساجد استان و ... دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در بخش هنری و تابلوهای قرآنی، نمایشگاه امسال میزبان ۱۰۰ اثر از یکی از هنرمندان معروف کشور خواهد بود که تلفیقی از نقاشی و خط با نام «غطاش» است.

وی اظهار کرد: حضور مؤسسات قرآنی مردمی، سازمان‌های دولتی و اداری از جمله بیناد شهید، بخش کودک و خانواده، بخش دفاع مقدس و بخش طب سنتی از بخش‌های دیگر نمایشگاه امسال هستند.

موسوی همچنین از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مرتبط از جمله خبرگزاری ایکنا برای حضور در نمایشگاه دعوت کرد و گفت: نمایشگاه امسال از ۱۰ تا ۲۰ خردادماه(۵ تا ۱۵ رمضان) در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار