تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۴۵۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی توزیع توانیر :
طرح جامع برق‌رسانی 50 شهر تدوین شد/ طراحی مجدد شبکه برق اهواز
معاون هماهنگی توزیع توانیر از تدوین فاز اول طرح جامع برق‌رسانی برای 50 شهر بزرگ کشور خبر داد و گفت: شبکه توزیع برق اهواز به کمک شرکت‌های داخلی و خارجی دوباره طراحی خواهد شد
معاون هماهنگی توزیع توانیر از تدوین فاز اول طرح جامع برق‌رسانی برای 50 شهر بزرگ کشور خبر داد و گفت: شبکه توزیع برق اهواز به کمک شرکت‌های داخلی و خارجی دوباره طراحی خواهد شد.

محمودرضا حقی‌فام با اشاره به اینکه برای نظم دادن به شبکه توزیع و کاهش هزینه‌ها طرح جامع برق‌رسانی تدوین شده است، گفت: فاز اول طرح جامع برق‌رسانی برای 50 شهر بزرگ کشور تدوین شده که قرار است تا یک ماه آینده مناقصه انتخاب مشاور رخ دهد.

وی افزود: این طرح جامع برق‌رسانی با هدف نظم‌دهی به شبکه برق و کاهش هزینه‌ها تلاش خواهد کرد تا شهرها یک افق 10 ساله برق‌رسانی داشته باشند تا در آن طرح تمام ملاحظات و اقدامات لازم دیده شود.

حقی‌فام با اشاره به اینکه این طرح به ما اجازه می‌دهد تا با پیش‌بینی رشد 10 سال آینده شهرها در بخش‌های مختلف، برق پایداری را بتوانیم برای‌ آنها تأمین کنیم، خاطرنشان کرد: برای فاز نخست این طرح و برای تهیه طرح و مطالعات 50 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است اما اجرای کار و خرید سخت‌افزارها که نیازمند کار بلندمدتی است اعتبار قابل توجهی می‌خواهد.

به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر، شهرهای مهمی که در این طرح گنجانده شده‌اند شامل تهران، تبریز، اهواز، مشهد و اصفهان هستند.

وی در خصوص شبکه توزیع برق اهواز گفت: برای شبکه توزیع اهواز قصد داریم با اجرای طرح جامع برق‌رسانی و با کمک شرکت‌های داخلی و خارجی شبکه توزیع برق اهواز را مجدداً طراحی کنیم.

حقی فام در پاسخ به این سئوال که با نزدیک شدن به اوج مصرف برق آیا شبکه توزیع آمادگی لازم را برای اینکه خاموشی رخ ندهد خواهد داشت، گفت: شبکه توزیع برق تا حدود زیادی آمادگی لازم را دارد اما در بحث فوق توزیع در قسمت‌هایی تنگناهایی داریم.

وی ادامه داد: در بخش پایایی شبکه برق نیز به جز شرایطی که در خوزستان اتفاق افتاد و واقعاً شرایطی بود که به صنعت برق نیز تحمیل شد باید گفت که خاموشی‌های برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده در سال 95 بسیار کم شد و خوشبختانه شبکه از پایداری بسیار خوبی برخوردار بود.

حقی فام با اشاره برنامه‌های سال 96، اظهار داشت: بخش توزیع در سال 96 نیز طبق منوال سال‌های گذشته در بخش کاهش تلفات برنامه‌های بسیار خوبی در دست اقدام دارد که امیدواریم بتوانیم مثل سال‌های گذشته توفیقات خوبی کسب کرده و تلفات شبکه توزیع را به زیر 9 درصد برسانیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار